יום שבת, 29 ביוני 2013

הרמת סינוס



היכן מבצעים טיפולי הרמת סינוס?
אנשים רבים מוצאים עצמם בגיל כזה או אחר נזקקים לטיפולי שיניים מסוג של שיקום הפה על מנת להתגבר על מגוון רחב של תופעות ובעיות שונות בחלל הפה, ואשר מצריכות טיפול מקצועי ביותר על מנת להביא את חלל הפה לתפקוד תקין ולמראה ראוי מבחינה ויזואלית.
טיפול כזה הוא הרמת סינוס. טיפולי הרמת סינוס מייצרים תוספת עצם בחלקים האחוריים של הלסת העליונה במטרה להצליח להחדיר לתוכה שתל דנטאלי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, את הפרוצדורה הזו לא כדאי לבצע אצל רופא שיניים כללי אלא להעדיף מומחה למחלות חניכיים או מומחה פה ולסת. במהלך טיפולי הרמת סינוס נדרש הרופא לגלות מיומנות, שליטה וטכניקות כירורגיות מסובכות. סיכויי ההצלחה של הטיפולים גבוהים יחסית ועומדים על בערך 90%, לכן לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים. 

החדרת שתלים
ביצוע הרמה של הסינוס אצל רופאי שיניים שעברו הכשרה מיוחדת או אצל מומחים למחלות חניכיים ומומחי פה ולסת מאפשר גם החדרת שתלים בזמן התהליך. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים באותו זמן ולכן נדרשים המשתיל והמטופל להמתין למשך 6-8 חודשים לאחר ההרמה. 

מתי מפסיקים את הניתוח?
כישלון בטיפולי הרמת סינוס עשוי להיגרם כאשר הרירית נקרעת. מצב כזה יחייב את המנתח לקבל החלטה על תיקון הממברנה הקרועה או על הפסקת הניתוח כולו. במידה וההחלטה היא להפסיק את התהליך, המטופל צריך להמתין ארבעה חודשים עד אשר רירית הסינוס מתאחה שוב וניתן לבצע הליך רפואי נוסף. חשוב לזכור כי ישנם סיבוכים מוכרים המזוהים עם טיפולי הרמת סינוס ואותם ניתן למצוא אצל כל הרופאים ללא יוצא מן הכלל. בין היתר, הסיבוכים העיקריים הם כאבים, נפיחות, זיהום ולעיתים גם דלקת כרונית של הסינוסים. 

בחירת רופא מתאים
תופעות הלוואי של טיפולי הרמת סינוס חולפות בתוך מספר ימים מתום ביצוע הניתוח ולכן לא כדאי לחשוש בגללם. מצד שני, תמיד עדיף לפנות אל רופא מקצועי לצורך ביצוע הניתוח ולקבל המלצות על גורמים המכירים את התהליך ואת הסיבוכים האפשריים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה