יום שני, 16 בנובמבר 2020

חברות ארנק

 

בעד ונגד חברות ארנק

הדרך הכי טובה להכריע בעד או נגד פתיחה של חברות ארנק היא להתייעץ עם אנשי מקצוע. כאשר מתייעצים עם אנשי מקצוע כמו למשל עורכי דין או רואי חשבון, מגדילים את הסיכוי לכך שההכרעה בשאלה האם לפתוח חברות כאלה תהיה מבוססת. בשביל לבסס החלטה כזו, צריך למשל להתייעץ עם רואה חשבון לגבי המשמעות הטכנית של הקמת חברה ולגבי מגבלות שיש בחוק עבור שכירים או עצמאיים. במקביל, ייתכן ויהיה צורך להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיני מיסים ולבחון לעומק את האופן שבו פועלות חברות ארנק במקומות שונים ברחבי העולם.

התייעצות עם אנשי מקצוע היא גם דרך טובה לברר על ההיתכנות של פתיחת חברות ארנק בתקופות מסוימות לעומת בתקופות אחרות. היות והשאיפה היא לצמצם את היקף תשלומי המיסים והביטוח הלאומי, חשוב מאוד לבחון לדוגמא את הגובה ואת הרף של מס החברות.



התהליך של פתיחת חברה

החדשות הטובות הן שבשביל לפתוח חברות ארנק, צריך לעבור בדיוק את אותו תהליך שממילא עוברים על מנת לפתוח כל סוג של חברה בע"מ. כמו עם עצמאיים שבהם עוסק פטור או עוסק מורשה, גם בעלי עסקים ויזמים שרוצים לפתוח חברה בע"מ צריכים להגיש מסמכים רלוונטיים עבור המוסד לביטוח לאומי, משרדי מס ערך מוסף ומשרדי מס הכנסה. אבל ספציפית במקרים של פתיחת חברות ארנק, לא אמורים להצהיר על שום דבר שונה והתהליך זה לחברה רגילה.

במילים אחרות, התהליך של פתיחת חברות ארנק הוא ממש לא רלוונטי עבור השאלה העקרונית. במקרים רבים, ההחלטה על פתיחת חברות ארנק תתגלה כשגויה בגלל שמס החברות יהיה גבוה יותר מזה שאותו יידרשו לשלם שכירים או עצמאיים בלי חברה בע"מ על שמם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה