יום ראשון, 29 ביוני 2014

ציון gmat



כיצד מחשבים ציון gmat?
כידוע לכם, מבחן gmat הוא אחד מהבחנים המוכרים יחסית, מאחר שהוא יכול לסייע לכם להתקבל לתכונית היוקרתית ללימודי תואר שני במנהל עסקים בישראל, בעולם, ובדגש ברור מאד - על ארה"ב, שם המבחן עצמו מחובר. המבחן עצמו נערך בישראל במקביל למועד האמריקאי שלו, והוא מחובר באופן מלא ע"י רשות אמריקאית, כך שאין למעשה שום מעורבות ישראלית. עם זאת, כדי להבין איך מקבלים ציון gmat טוב, כדאי גם להבין מלכתחילה, איך מחשבים ציון gmat, ועל מה הוא מצביע.

דומה ושונה מהבחינה הפסיכומטרית
ציון gmat בכללותו, מזכיר את הסקאלה של המבחן הפסיכומטרי - גם כאן סקאלת הציונים נעה בין 200 ל800, וגם כאן הסקאלה היא יחסית. כלומר, מי שקיבל 200 לא בהכרח ענה על אפס תשובות נכונות - אלא הוא ענה על הכי פחות תשובות נכונות מכל שאר הנבחנים. כמו כן, מאחר שכאמור gmat מחושב באופן יחסי, אזי רוב האוכלוסיה שניגשת אליו, תקבל את הציון הממוצע של המבחן, וככל שנתרחק שללויים, כך האחוזים יורדים.



עם זאת, סקאלת הציונים לכל פרק בנפרד, היא שונה מהסקאלה של הבחינה הפסיכומטרית. כך, ציון gmat לפרק החיבור נע בין 0 ל6, הציון לפרק החשיבה המורכבת נע בין1 ל8, הציון לפרק המילולי הוא בין 0 ל60, וכך גם הפרק הכמותי. לאחר מכן עורכים שיקלול מיוחד (לא חיבור של הציונים, אלא יש שיטת חישוב אחרת), וכך נוצר ציון gmat סופי.

לשאוף לציון הגבוה ביותר
אם הגעתם לפה, כנראה שחשוב לכם לקבל ציון gmat שיהיה כמה שיותר גבוה. יש לזכור שהבחינה כולה נערכת בשפה האנגלית ומותאמת קודם כל לתלמידים אמריקאים. לכן, חשוב מאד לפנות למכון מקצועי, אשר יוכל להכין אתכם היטב לבחינה, כך שהציון שתקבלו, באמת ישקף את היכולות שלכם היטב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה