יום שבת, 26 באפריל 2014

פסנתר



פסנתר אקוסטי או פסנתר חשמלי
כאשר אחד הילדים מתחיל ללמוד פסנתר הרי שמן הסתם בשלב מסוים מגיע הרגע המתאים אשר בו יש לרכוש עבורו את כלי הנגינה הכל כך מרשים ומיוחד הזה ללא כל צל של ספק. רכישה של פסנתר מטבע הדברים אינה ענין של מה בכך, ויש להיערך אליה בכובד ראש בהתאם. אחת מן השאלות הנפוצות הן איזה פסנתר עדיף לרכוש: פסנתר אקוסטי או פסנתר חשמלי. חנות פסנתרים בתל אביב תציג בפניכם דגמים ויצרנים שונים של פסנתרים אקוסטיים וגם פסנתרים חשמליים, ותוכלו ללמוד רבות אודות ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל אחד אל מול הצרכים שלכם.

פסנתר אקוסטי קלאסי
פסנתר אקוסטי הוא הפסנתר הקלאסי בעל מנגנון מכאני אשר משמש נגני פסנתר מקצועיים בכל רחבי העולם. פסנתרים אלה מיוצרים במדינות שונות ובאיכויות שונות והם מגיעים במבחר של דגמים, צורות וצבעים. בפסנתר הקלאסי 88 קלידים ושניים או שלושה פדלים. פסנתרי כנף נחשבים לבעלי הצליל הנקי והמלא ביותר ומחירם יכול להגיע למאות אלפי שקלים. לעומתם הפסנתרים אשר עומדים נחשבים לכלים הרבה יותר נגישים מבחינת המחיר והנוחות של הצבתם בבית.
פסנתר חשמלי
פסנתר חשמלי זה הוא כלי נגינה אלקטרוני שנראה כמו פסנתר אקוסטי, אך הוא מפיק צלילים דומים לפסנתר אקוסטי בלבד. ניתן לרכוש פסנתרים אלה בגרסאות קטנות יותר מפסנתר קלאסי וגם הוא מגיע עם שניים או שלושה פדלים. לפסנתרים אלה חיבור לאוזניות לנגינה שקטה בבית ופונקציות רבות לעריכה והקלטה במחשב. פסנתרים אלה משמשים בעיקר מוסיקאים מקצועיים כאלה ואחרים אשר כותבים מוסיקה, או לצרכי הופעות, הקלטות וכדומה.
רוב המומחים למוסיקה יאמרו לכם כי לתלמידים מתחילים עדיף לרכוש פסנתר קלאסי מכאני ולאו דווקא פסנתר חשמלי לצורך הענין. מוטב שהתלמיד הצעיר יכיר את הצליל המקורי והאקוסטי של הפסנתר, גם כאשר מדובר בסוג של פסנתר לא יקר, ולא איכותי כמו פסנתרים לקונצרטים מקצועיים. יש לציין כי פסנתרים חשמליים יוכלו לשמש את הילד כאשר ילמד מספר שנים, והוא ישלוט בכלי מבחינה טכנית וירצה להתחיל לכתוב או להופיע במקומות שונים כאלה ואחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה