יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

הוראת שעה בנושא גילוי מרצון



הוראת שעה בנושא גילוי מרצון

הוראת שעה בנושא גילוי מרצון היא השינויים שנכנסו בנוהל גילוי מרצון מתוך מטרה שיותר אנשים ינצלו את האפשרות של הגשת נוהל גילוי מרצון וישלמו את המיסים שלא שילמו. כדי להבין במה מדובר יש להבין קודם כול שכל אזרח ישראל חייב לשלם את המיסים שנקבעו על פי החוק וכי עבירה בתחום המס היא עבירה פלילית אשר יכולה להסתיים במאסר בפועל. עבירות מיסים הן עבירות אשר פוגעות בכולנו וכדי להימנע מהן מציעה רשות המיסים לדווח גם על התנהלות ביום יום וגם על התנהלות לא תקינה שהתבצעה בעבר. כדי להקל על מגישי הדיווח יצאה רשות המיסים עם הוראת שעה בנושא גילוי מרצון.




על גילוי מרצון

המשמעות של הוראת שעה בנושא גילוי מרצון היא שכל אחד אשר לא שילם מיסים על הכנסותיו יוכל לפנות אל רשות המיסים ולדווח על הכנסות קודמות. בדיווח ישלם המדווח מיסים וכנסות אם אלו חלים עליו אך בתמורה יקבל חסינות מפני הגשת אישום פלילי שיכול להיות נטל כבד מאד. כדי לבצע את הגילוי מרצון אפשר ורצוי להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחוםאשר מכיר גם את הוראת שעה בנושא גילוי מרצון.

השינוי שנכנס בנוהל

הוראת שעה בנושא גילוי מרצון אינה משנה את העיקרון של הנוהל אלא מציעה תוספת אשר מטרתה להקל על מגישי הנוהל. שני השינויים שמכניסה ההוראה הם הליך מהיר שמאפשר לכל אחד לסיים את ענייניו מהר ולחזור לשגרה והשינוי השני הוא מסלול אנונימי אשר מאפשר להזדהות בשלב מאוחר.

כיצד ההוראה תוכל להקל עלייך

כדי לבדוק אם הוראת שעה בנושא גילוי מרצון יכולה להיות רלוונטית עבורך או לא כדאי מאד להתייעץ עם גורם מקצועי אשר מנוסה בנוהל ומכיר את השינויים החדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה