יום חמישי, 16 ביוני 2016

אדריכל בצפון



אדריכל בצפון

כל אדם אשר בנה מבנה יודע כי לא ניתן לבצע את העבודה ללא אדריכל בצפון
אדריכל, או ארכיטקט, הינו בעל מקצוע העוסק בתכנון מבנים. כיום לרוב האדריכלים ישנן התמחויות נוספות כגון תכנון עירוני, אדריכלות נוף או עיצוב פנים. אדריכל בצפון הינו איש המפתח שלנו כאשר אנו מקימים מבנה, בין אם מדובר בבית קטן, מוסד ציבורי או בניין רב קומות, והוא מנצח על עבודת הבנייה. 




מהם תפקידיו של האדריכל ובמה הוא עוסק?

·         תכנון הבניין: כאמור, עיסוקו העיקרי של אדריכל בצפון הינו תכנון מבנים. כאשר אנו מעוניינים בהקמת מבנה, אדריכל בצפון יהיה האדם אשר יתכנן אותו בצורה אשר תקשר בין דרישותינו וצרכינו ובין נתוני השטח. כמו כן, בעת תכנון המבנה, מתייחס אדריכל בצפון להיבטים של הנדסה, חוק ותקינה, אשר משפיעים רבות על דרך תכנון המבנה ועל התוצאה הסופית. 

·         תכנון אומנותי: מלבד הפונקציונליות הגבוהה שצריכה להיות למנה, אדריכל בצפון צריך לתכנן כמובן גם מבנה נעים מבחינה ויזואלית, וזאת הוא עושה תוך התייחסות לטעמו האישי של הלקוח והעדפותיו העיצוביות. תכנון שכזה אינו פשוט כלל, ועל העיצוב הוויזואלי לא לפגוע בפונקציונלית של המבנה, בבטיחות שלו או בעמידה שלו בתקנים הנדרשים על פי החוק. 

·         תיאום העבודה: הקמת מבנה דורשת מאתנו להיעזר בבעלי מקצוע רבים, ביניהם צריך ליצור קשר מסוים בכדי להצליח בעבודה. אדריכל בצפון הינו האדם המנצח על תהליך הבנייה, ותפקידו לדאוג לקישור בין החשמלאי, האינסטלטור, הצבעי וכדומה. חיבור זה בין בעלי התפקידים בעת בניית המבנה חשוב לשם יצירת סדר בבנייה וקו מנחה אחד, ולשם מניעת ביצוע טעויות בתהליך.
תפקידו של אדריכל בצפון חשוב לנו ביותר לשם הצלחת הקמת המבנה שאנו מעוניינים לבנות, והוא זה שמוציא את החזון שלנו לפועל, הן מבחינת תכנון והן מבחינת ביצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה