יום רביעי, 6 בינואר 2021

הכל על מעלון

מעלון, או מעלית ביתית, הוא פתרון מעולה עבור קהל יעד מגוון. קודם כל, זו דרך מעולה לגשר בין מפלסים שונים. בגלל היכולת של אותו מעלון לגשר בין מפלסים שונים, יש המון בעלי מוגבלויות שתלויים בו אם הם רוצים לשמור על עצמאות. מלבד בעלי מוגבלויות ואנשים שמשתמשים בכיסאות גלגלים בגלל גיל מבוגר, אפשר גם להתקין מעלון אחרי תאונת דרכים, אירוע מוחי או כל סיבה אחרת שפוגעת בניידות.

יתרון אחר ולא פחות חשוב של התקנת מעלון בא לידי ביטוי בנתונים הטכניים שלו. בזכות טכנולוגיה מתקדמת ותהליך של ייצור מעלון בהתאמה אישית, אפשר כיום להתקין אותו גם בבתים פרטיים וגם בבנייני מגורים משותפים. אז אם מתקינים את המעלון הזה בבניין מגורים שיש בו כמה דיירים שהם בעלי מוגבלויות, חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על העצמאות ועל הביטחון האישי.

מעלון בבתי אבות ומוסדות דיור מוגן

הדוגמא הכי טובה לשימוש משותף במעלון על ידי כמה דיירים שונים היא כמובן בבתי אבות ומוסדות דיור מוגן. ברוב מוסדות הדיור המוגן המפוזרים ברחבי הארץ יש כיום מעליות מן הסוג הזה, שמסוגלות לשפר את איכות החיים של קהל היעד באופן מיידי. לאחר התקנה של מעלון, הדיירים בבתי אבות ומוסדות דיור מוגן יכולים לעבור בקלות בין המפלסים ולהחזיר לעצמם את תחושת העצמאות.

התנאי היחיד לניצול היתרונות של מעלון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי האופן שבו כדאי להתקין אותו. מלבד ההתקנה עצמה, רצוי לנצל את היכולת להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי להשוות בין מעלונים על פי המפרט המלא שלהם. לפי המפרט והנתונים הטכניים, קל יותר לבחור מעלון לבית פרטי או כאמור לכמה דיירים ביחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה