יום ראשון, 2 במאי 2021

הכנת תיק שטח

 

מה המטרות של הכנת תיק שטח?

הכנת תיק שטח מאפשרת להשיג כמה מטרות מאוד חשובות. קודם כל, מטרת העל של הכנת תיק מן הסוג הזה היא לעזור לשירותי הכבאות להכיר את המבנה מבחינה חיצונית ופנימית. כאשר בשירותי הכבאות מכירים את המבנה, המשמעות היא טיפול מהיר ואפקטיבי יותר במקרה של התפרצות דליקה, התלקחות, שריפה וכן הלאה. אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שאין לשירותי הכבאות שום דרך לדעת מה קורה בתוך המבנה או כיצד הוא בנוי, מבינים טוב יותר את המשמעות והחשיבות של הכנת תיק שטח.

במילים אחרות, הכנת תיק שטח הוא כלי שאותו מכינים מראש – על מנת שבשעת חירום ניתן יהיה לשלוף ולהציג אותו אל שירותי הכבאות וההצלה. אבל עוד קודם לכן, באמצעות הכנת תיק שטח ניתן לשפר את מערך ההגנה והאבטחה של הארגון עצמו: כאשר הארגון יודע איזה סיכונים בדיוק נשקפים לו, מהן נקודות התורפה הבטיחותיות ומה הוא יכול לעשות על מנת לשפר את הבעיות, הוא יוכל לעשות את זה בצורה יעילה וטובה יותר.



כל הסיבות להכין תיק שטח

הכנת תיק שטח מוכיחה את עצמה גם עבור הארגון וגם עבור רשויות הכיבוי וההצלה. אם נכנסים אל עובי הקורה, מבינים את המשמעות של הכנת תיק שטח מבחינת היערכות לאירועים שונים. מלבד שריפות או רעידות אדמה, הכנת תיק שטח מיועדת להגן על המפעל, הארגון או המבנה גם במקרים נדירים של התקפות טילים או כל סוג של איום.

חוץ מזה, המטרה של הכנת תיק שטח היא ליצור התאמה וסנכרון בין בעלי העסקים לבין רשות הכבאות וההצלה. אם כולם משתמשים באותן הגדרות וקובעים את אותם עקרונות או סטנדרטים, התוצאה תהיה טיפול טוב יותר באירועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה