יום רביעי, 2 ביוני 2021

ניתוק תושבות

 

ההשלכות של ניתוק תושבות

ניתוק תושבות היא פעולה שיש לה השלכות רבות. בטווח הקצר, המשמעות המיידית של ניתוק תושבות היא שלא צריכים לשלם יותר דמי ביטוח לאומי. בגלל שדמי ביטוח לאומי מוטלים רק על מי שהוא גם אזרח וגם תושב של המדינה, כל מי שמבצע ניתוק תושבות לא צריך לשלם אותם יותר. יתרה על כך, המשמעות של ניתוק תושבות היא גם שלא משלמים מס הכנסה ומיסים נוספים.

בטווח הבינוני והארוך, אזרחים אשר מבצעים את הפעולה של ניתוק תושבות נהנים מהעובדה שהם לא נדרשים להצהיר על ההכנסות שלהם. אבל כאן גם נכנסים לתמונה החסרונות של ניתוק תושבות: החל מכך שלא מקבלים שירותים רפואיים, דרך זה שלא מקבלים קצבאות מהביטוח הלאומי ועד זה שבכלל לא זכאים לאף סוג של הטבה מצד המדינה.



איך מחליטים לגבי ניתוק תושבות?

ההחלטה לגבי ניתוק תושבות צריכה להתקבל רק אחרי שבוחנים כל מקרה לגופו ובצורה מאוד יסודית. בשביל לדעת האם משתלם לבצע ניתוק תושבות או לא, ניתן למשל לערב יועצי מס ורואי חשבון.

חוץ מזה, ההחלטה לגבי ניתוק תושבות צריכה להתבצע על פי נתונים אישיים. צעירים ומבוגרים למשל לא מסתכלים על הנושא של ניתוק תושבות באותה צורה, משום שההשלכות עליהם שונות לגמרי. אז אם רוצים לקבל החלטה מבוססת בשאלה מתי לבצע ניתוק תושבות, יכול להיות שהפתרון הכי טוב יהיה לפנות אל רואי חשבון, עורכי דין ובעלי מקצוע שמתמחים בכך.

לסיכום, הנושא של ניתוק תושבות רחב ורגיש כי יש לו גם יתרונות אבל גם חסרונות. בהרבה מאוד מקרים, מגלים שיש פתרונות לא פחות טובים מבחינת צמצום חבות המס באופן חוקי – גם בלי לבצע את הפעולה של ניתוק תושבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה