יום חמישי, 6 בינואר 2022

ניתוק תושבות

 

כך מבצעים ניתוק תושבות

ניתוק תושבות מתבצע מול ביטוח לאומי, מס הכנסה או שניהם. המטרה של ניתוק תושבות היא לבטל את תושבות המס במדינה, בגלל הגירה או רילוקיישן לחו"ל. מעבר לכך, המשמעות של ניתוק תושבות היא שכבר לא יהיה צורך להגיש בכלל דוח לגבי הכנסות מחו"ל – אלא במקרים מיוחדים בלבד.

הדרך לבצע ניתוק תושבות היא להגיש את המסמכים הרלוונטיים לרשויות שעבורן רוצים להעביר את הדיווח. אמנם באופן עקרוני אפשר להשלים את התהליך גם בצורה עצמאית, אבל זה לא מומלץ. בפועל, עדיף להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו ובהם רואי חשבון, יועצי מס או אפילו עורכי דין עם ידע רלוונטי.

ניתוק תושבות בביטוח לאומי ובמס הכנסה הוא לא נושא חדש, אך בשנים האחרונות הוא זוכה לפופולאריות רבה. בעידן של גלובליזציה ומעבר סחורות, הון וכוח אדם, צריך להכיר את המשמעות של ניתוק תושבות ככלי להתנהלות נכונה יותר מול מוסדות המדינה הקיימים ברחבי העולם.



היתרונות והחסרונות של ניתוק תושבות

תהליך של ניתוק תושבות מאפשר לסיים את חבות הדיווח לרשויות המס ולביטוח לאומי. מנגד, המשמעות היא שמאבדים את הזכויות השמורות בביטוח לאומי או את המענקים שיכולים להינתן על ידי הביטוח הלאומי. במילים אחרות, הניתוק הוא מלא ופועל לשני הצדדים: גם למי שמבצעים אותו על רקע רילוקיישן או הגירה לחו"ל וגם עבור המדינה.

בסופו של דבר, תהליך משמעותי מהסוג של ניתוק תושבות צריך להשלים רק אם מבינים את כל ההשלכות ואת המשמעות הרחבה. במקביל, אפשר וצריך להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לקבל גיבוי מבוסס לכל החלטה. לאחר מכן, ניתן להוסיף למשוואה שיקולים סובייקטיביים ובהם דרישות המס במדינה שאליה עוברים, סיבת ההגירה וכן הלאה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה