יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

מבחן TOEFL

מבחן TOEFL הינו מבחן הבודק מיומנויות קריאה,שמיעה, דיבור וכתיבה בשפה האנגלית. המבחן מהווה את אחד מקריטריוני הקבלה למוסדות לימוד רבים בארצות דוברות אנגלית. במוסדות רבים ישנם ציוני סף אותן המועמד צריך לעבור, לכן חשוב להתכונן כראוי למבחן זה.

קורס הכנה

בישראל, ישנם מספר מכונים המקיימים קורסי הכנה למבחן TOEFL, ומאמנים את התלמידים לענות במהירות על חלקי המבחן השונים. מרבית הקורסים נמשכים כחודשיים - שלושה וכוללים הרצאות פרונטליות, תרגול מעשי בכיתה ובבית ותרגול בחינות מלאות. בקורס רוכשים הסטודנטים מיומויות קריאה וכתיבה באנגלית, תוך שימת דגש על מבנה החיבור, הרחבת אוצר המילים של הסטודנט ומענה על שאלות באופן מהיר. הקורס עוזר לסטודנט לפתח מיומנויות דיבור, תוך שימת דגש על הגייה ברורה של מילים ומשפטים, עוזר לנבחן לתרגל האזנה לקטעי שמיעה באנגלית, ולענות באופן מהיר על שאלות המבוססות על קטע שמיעה זה. נמצא שקורסים אלו משפרים את רמת ההצלחה של הנבחנים.

רכישת ערכות לימוד אונליין 

האתר הרשמי של מבחני TOEFL מציע לרכישה מספר ערכות לימוד הכוללות השתתפות בקורס אונליין, תרגול מעשי של מבחני TOEFL מלאים, הכוללים מתן ציון לכל חלק במבחן וציון כללי. כמו כן, הערכות כוללות טיפים רבים להצלחה במבחן.

טיפים להכנה למבחן 

הדבר החשוב ביותר בהכנה למבחן הינו התרגול היומיומי והשוטף של המיומנויות השונות בשפה האנגלית. אתר מבחן TOEFL הרשמי מציע לנבחנים לתרגל כתיבה וקריאה באנגלית באופן יומיומי באמצעות כתיבת אימיילים או יומן וממליץ לקרוא מגזינים, עיתונים, ספרים ואתרי אינטרנט באופן שוטף במהלך תקופת הלימוד. כמו כן ממליץ האתר להאזין לכמה שיותר תכנים באנגלית. חשיפה זו לשפה תרחיב את אוצר המילים, כמו גם את הדיוק בהגיית המילים השונות. הכנה טובה לשלב הדיבור הינה תרגול רב ואימון עם אנשים שונים הדוברים את השפה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה