יום רביעי, 28 ביוני 2017

חשיבותה של פסילה מנהלית



מדוע פסילה מנהלית חשובה לבטיחות של כולנו?
פסילה מנהלית חשובה מאוד לביטחון של כולנו כיוון שברגע שאדם מסוים מבצע עבירת תנועה קשה הוא עלול לגרום לסיכון חיי אדם. ברוב המקרים מדובר על תרבות נהיגה שלמה של אותו אדם ולא עבירה חד פעמית. אנשים שלא עוברים ברמזור אדום ולא חוצים קו הפרדה רצוף, מחליטים לשמור על החוק מלא מתוך חשש לקבל דו"ח אלא מתוך הבנה של מהות החוק ומדוע הוא חשוב. לעומתם, אנשים שמרשים לעצמם לעבור באור אדום או לעקוף קו הפרדה רצוף עושים זו בטענה שהם ממהרים ולא מבינים שהערך העליון שאמור להיות מונח בפניהם הוא שמירה על חיי אדם ובטיחות בכביש ולא ענייניהם האישיים. פסילה מנהלית דואגת להרחיק אנשים כאלו מהכביש באופן מיידי והכול במסגרת החוק ובידיעה של ציבור הנהגים להשלכות של מעשיהם.

למשך כמה זמן ניתנת פסילה מנהלית?
פסילה מנהלית נמשכת לכל הפחות 30 ימים ויכולה להתארך עד 60 ימים ואפילו עד 90 ימים כשמדובר בעבירה חמורה שגרמה תאונה קטלנית. משך הפסילה המנהלית עומד ביחס ישר יחד עם חומרת העבירה וככל שהעבירה חמורה יותר משך הפסילה יהיה ארוך יותר ואותה קובע קצין המשטרה בדרגת מפקח ורק אם יש יסוד סביר שיוגש נגדו כתב אישום.

תהליך משפטי יכול לקחת זמן
אחת הסיבות לאפשרות של פסילה מנהלית על ידי קצין משטרה היא עומס על בית המשפט שלא מאפשר לו לשפוט בצורה מהירה נהגים שביצעו עבירות קטלניות. ניקח לדוגמה מצב בו יש עבריין תנועה סדרתי שעובר באור אדום ואף נתפס מספר פעמים. אותו נהג יכול להגיע בפני שופט רק כמה חודשים אחרי שביצע את העבירות מה שמאפשר לו לבצע עוד ועוד עבירות בלי תקנה. המטרה של פסילה מנהלית היא לחלק סמכויות ולתת את היכולת לקצין משטרה שנגיש ופנוי הרבה יותר להרחיק לפחות לזמן מה את הנהג המסוכן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה