יום שישי, 30 ביוני 2017

נקודות חן מסוכנות



האם יש כזה דבר נקודות חן מסוכנות?
אמנם נקודות חן זכו לשמן בגלל שהן באמת נותנות לנו חן במיקומים אסטרטגיים שונים בגוף, אך במקרים רבים נקודות חן יכולות דווקא להיות מסוכנות. כשאומרים נקודות חן מסוכנות אין הדבר אומר שהן אלו שגורמות לנזק אך בהחלט הן יכולות לסמן על בעיה מסוימת שיש לנו בעור, אפילו ברמה של סרטן עור שמתפתח אצלנו. נקודות חן נוצרות בגלל ריכוז גבוה של פיגמנטים בעור שנוצרים מפעולת יתר של מלנוציטים ופיזור לא נכון של הפיגמנטים בגוף. כשיש נקודות חן מוזרות מאוד כמו למשל נקודות גבוהות מידי, מגרדות או נקודות חן א-סימטריות, כדאי מאוד לבדוק אותן אצל רופא עור כדי שיבשר לכם מה הוא חושב על העניין.

מי נמצא בקבוצת סיכון למלנומה?
מלבד נקודות חן מסוכנות על הגוף בעיקר כאשר הם מרובות, ישנם אנשים נוספים שנכנסים לקבוצות סיכון לחלות בסרטן עור ובפרט במלנומה. הבעיה בעור יכולה להתחיל כשאין הגנה עליו וסימנים נוספים יכולים להעיד על כך, למשל נמשים. באופן כללי אנשים עם גוון עור בהיר יותר חשופים יותר לפגיעות של הקרינה האולטרה סגולה שמגיעה מקרני השמש ולכן הם נמצאים בקבוצת סיכון וחשוב שהם ילכו להיבדק. בנוסף לכך, גם אנשים שנחשפים לשמש יום יום ללא אמצעי הגנה נמצאים בקבוצת סיכון שכם השמש יכולה ליצור שינוי של המלנוציטים בחשיפה חזקה וממושכת.

יש לי נקודות חן מסוכנות, מה עכשיו?
כשיש נקודות חן מסוכנות לפי התנאים שהוסברו לעיל, דבר ראשון צריך לקבוע תור לרופא עור. לאחר הבדיקה עם רופא העור הוא יגיד לכם מה הוא חושב וככל הנראה ישלח אתכם לבדיקה נוספת או להסרת נקות חן מסוימת אם הוא יחשוד במשהו, ולאחר מכן יגלו האם יש גידול באחת מהנקודות או לא וימשיכו טיפול בהתאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה