יום רביעי, 21 במרץ 2018

סימנים לסרטן העור


אבחון מוקדם מציל חיים
כמעט בכל סוג של סרטן, אבחון מוקדם הוא משמעותי בכדי לשפר את סיכויי ההישרדות של החולה, אולם בסרטני עור על כלל סוגיהם הדבר נכון פי כמה וכמה. סרטן עור הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בישראל ובעולם המערבי כולו, כאשר שכיחותו רק הולכת ועולה עם השנים מסיבות שונות. ישנו קשר מוכח וברור ביותר בין אבחון מוקדם של סרטן עור לבין סיכויי הישרדות גבוהים יותר של החולים, תוך שימור אופציות טיפוליות אפקטיביות יותר, נרחבות יותר ופולשניות פחות. על מנת לאבחן מוקדם סרטן עור, יש צורך בהעלאת המודעות לסימנים לסרטן העור שכל אחד ואחת יכולים להבחין בהם ולפנות לרופא.

סימנים מחשידים לסרטן העור
כאשר מגיעים לבדיקה אצל רופא עור בכדי לשלול אפשרות של התפתחות סרטן עור, מה שהרופא עושה הוא בין השאר לעבור אחת אחת על כל השומות, נקודות החן, הנגעים והנמשים שעל גוף המטופל ולוודא שאין באף אחד מהם פוטנציאל לגידול סרטני. אמנם בדיקה עצמאית לא צריכה להחליף את הבדיקה המקצועית של הרופא, אבל היא חשובה ביותר בכדי לנסות לגלות בזמן סימנים לסרטן העור ולפנות אל הרופא בהקדם האפשרי. בין הסימנים הללו ניתן למנות כמה מאפיינים של שומה קיימת או של שומה חדשה שמופיעה: צבע לא אחיד של השומה, שומה שגדלה באופן קבוע, שומה בעלת גבולות לא ברורים או בעלת צורה לא אחידה.



מניעה לפני אבחון
אין ספק כי האבחון על פי סימנים לסרטן העור יכול להציל חיים, אולם אף יותר חשוב מכך הוא לעשות ככל האפשר בכדי למנוע הופעה של סרטן העור מלכתחילה, בין השאר באמצעות שהות חכמה ומוגנת יותר בשמש תוך נקיטת אמצעי ההגנה המוכרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה