יום שבת, 8 בספטמבר 2018

מהי אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה?


אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה הוא אחד הסעיפים הכי מורכבים שיש. כשם שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול לפסול את הרישיון שלכם בטענה רפואית כלשהי, הוא יכול לפסול את הרישיון שלכם בגין בעיה התנהגותית או פסיכולוגית. אלו מצבים אלו יכולים להיות? הנה דוגמאות.

אי התאמה אישיותית בגלל התמכרות בעבר
אנשים רבים בישראל מכורים, כאשר התמכרויות הפכו להיות עניין שגרתי בעידן המודרני. השאלה הגדולה היא למה אתם מתמכרים כאשר התמכרות למשחקי מחשב או לטלפון הסלולרי אמנם יכולה להיות קשה ולהרוס את חייכם, אך היא כנראה לא תגבה את חייכם כמו התמכרות לסמים או לאלכוהול. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לא יהיה מוכן שאדם שמכור לאלכוהול או לסמים יעלה על הכביש, ולכן הוא עלול לפסול את רישיון הנהיגה בשל אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה במידה ויגיע אליו המידע הזה. עם זאת, אחרי הוכחה שאותו אדם נקי לחלוטין הוא יוכל לקבל את הרישיון שלו שוב ויש לערער על כך.



אי התאמה בשל הפרעה פסיכיאטרית
הפרעות פסיכיאטריות יכולות להיות מאוד מסוכנות באופן כללי וגם על הכביש. אדם שיש לו פיצול אישיות או סכיזופרניה יכול להיות כלי נשק על הכביש ממש כמו נהג שיכור או נהג שנוהג בהשפעת סמים. יש עוד מגוון רחב של מצבים פסיכיאטריים, חלקם קליניים, שיכולים לסכן את הציבור ולכן אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה נכנסת לתמונה.

אי התאמה בגין עבירות שביצעתם בעבר
יכול להיות שביצעתם לא מעט עבירות תנועה בעבר והחליטו לשלול לכם את הרישיון. יכול להיות שכבר הרשיעו אתכם בכמה עבירות וגם אחרי שריציתם אותן, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הודיע  לכם את הבשורה המרה שהרישיון כבר לא יוכל לחזור אליכם. לרוב מדובר על תקופת זמן מסוימת ולא על שלילה לתמיד אך תקופת הזמן הזו יכולה להיות ארוכה, מתישה ופוגענית באיכות החיים. גם במצב כזה אפשר להגיש ערעור אך כדאי שיהיו לכם טיעונים טובים ומנצחים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה