יום רביעי, 16 בינואר 2019

תכנון מס


יש מטרה אחת יחידה ונעלה לתכנון מס והיא מקסום רווחי החברה. אין ספק שמקסום הרווחים זה חלום של כל אחד ולא רק חברות אלא אנשים פרטיים, אך תכנון מס אינו צעד פשוט. כיצד הוא מתבצע? מתי הוא נחשב לצעד לא חוקי? כיצד מתייחס החוק אל ענייני המיסוי ותכנון מס בפרט? הנה התשובות.
מהו תכנון מס ולמה צריך אותו?

תכנון מס מתבצע על ידי רואה החשבון יחד עם הנהלת החברה, כדי למצוא שיטות לשלם כמה שפחות מס לרשויות. אין במצבים אלו העלמות מס כאשר תכנון מס יכול להיות חוקי לחלוטין ויש מגוון רחב של שיטות לבצע אותו בצורה חוקית. למשל, ניתן לייצר מוצרים במקום מסוים שבו יש מס מופחת, ניתן לשנות את מחירי ההעברה בין חברות ראשיות וחברות בת ואלו רק חלק מהדוגמאות. תכנון המס לדעת רבים עושה את ההבדל בין חברה רגילה לבין חברה רווחית שמצליחה להגדיל את ההכנסות שלה באופן מרשים ועקבי.


מהו תכנון מס אגרסיבי?

לצד תכנון מס רגיל שהוא יישום של האפשרויות היצירתיות שנותן החוק כדי להימנע מתשלומי מס או להפחית אותן מאוד, יש גם את מונח שנקרא "תכנון מס אגרסיבי". תכנון מס כזה יהיה הרבה יותר מורכב כך שפקיד השומה שבודק את הדיווח של החברה יכול לאבד את הנתונים מרוב שהם רבים ומורכבים. הסיבה לכך היא שיש סעיפים רבים לפקודת מס הכנסה וזה יוצר בעייתיות רבה ואי וודאות סביב התשלום שניתן ולכן יש חוקים גם לגבי תכנון מס מסוג זה.

מה עמדת החוק לגבי תכנון מס?

תכנון מס היא פעולה אפשרית לחלוטין אך היא מוגבלת. בפקודת מס הכנסה נקבע מה אפשר לעשות ומה אי אפשר לעשות.  מעבר על כל אחד מהסעיפים יכול להוביל לקנסות ולעתים לסיבוכים משפטיים שאם יוכחו כפליליים יכולים לגרור לעונשי מאסר. לגבי תכנון מס אגרסיבי יש רגולציה קשה יותר ויש צורך שהחברה תדווח על פעולות אלו מראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה