יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

שואב אבק מרכזי



מרכיבים עיקריים של מערכת שואב אבק מרכזי
שואב אבק מרכזי הוא חלק ממערכת אותה משלבים בתהליך הבנייה או השיפוץ של הבית. מערכת זו יעילה מאוד ויש לה גם יתרונות פונקציונאליים: היא לא מרעישה, היא מסוגלת לשאוב סוגים רבים של לכלוך וההפעלה שלה פשוטה ונוחה. בנוסף, שואב אבק מרכזי פועל עם מרכיבים עיקריים לבחירתו של הלקוח. כדאי להכיר את המרכיבים הללו ולהתקין אותם באופן מקצועי על מנת ליהנות מהיתרונות של המערכת.
המרכיב העיקרי של שואב אבק מרכזי נקרא יחידת שאיבה. זהו מחולל ואקום המייצר את הואקום הנדרש בתוך שקעי השאיבה המפוזרים בתוך הבית. ככל שמחולל הואקום הוא חזק ועוצמתי יותר, כך ניתן לשפר את הביצועים ולחסוך באנרגיה. יחידת שאיבה מכילה מלבד מחולל הואקום גם מיכל איסוף בנפח משתנה. המיכל דורש ריקון פעם בשנה בלבד ולכן קל מאוד להשתמש בו. 

מה ההבדל בין שקע יעה ואביזרי קצה?
שני מרכיבים עיקריים נוספים שכדאי להכיר במערכת שואב אבק מרכזי הם שקה יעה ואביזרי הקצה. שקע יעה אלקטרוני מורכב בצוקל של ארונות המטבח ובאמצעותו מטאטאים את הלכלוך. ההפעלה שלו היא באמצעות לחיצה על כפתור והוא בטוח לחלוטין גם בסביבת ילדים או חיות מחמד. מנגד, אביזרי הקצה נועדו לטפל במשטחים או רהיטים ספציפיים. לכל חפץ בבית יש אביזר קצה ייעודי המתחבר אל הצינור הגמיש ומאפשר את הניקיון בפועל.
אי אפשר לדבר על מרכיבים עיקריים של שואב אבק מרכזי מבלי להזכיר את הצינור האלקטרוני. זהו צינור קל, גמיש ובאורך משתנה שבאמצעותו ניתן להגיע גם אל הפינות החבויות ביותר. בחלק מהמערכות הצינור הוא בעל מתג הפעלה פרטי הנמצא על גבי ידית האחיזה. במערכות אחרות צינור ההפעלה פועל אוטומטית. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה