יום חמישי, 24 ביולי 2014

מזיקי עץ



מזיקי עץ- סימנים

מזיקי עץ אלו חרקים אשר יכולים לעכל עץ מעובד. החרקים יכולים להיות קטנים אך הנזק שהם משאירים גדול מאד. לעיתים חלק מהמזיקים אפילו לא נראים לעין אלא רק הסימנים שהם משאירים אחריהם. בין הסימנים מזיקי עץ יכולים להשאיר חורים בעץ או "לכרסם" אותו ולהשאיר סימנים של נסורת בתחתית הרהיט או החפץ. ישנם מספר סימנים המעידים על מזיקי עץ ובניהם חורים בעץ או נסורת בסביבה. בשני המקרים יש להזמין מדביר לחיסול התופעה.

מזיקי עץ


אלו סכנות עושים המזיקים?

מזיקי עץ ניזונים מעץ על סוגיו השונים ומסוגלים לעכל עץ מעובד. המזיקים יכולים לאכול כמובן עצים בגינה או עציצים בבית והם יכולים לפגוע ברהיטים על ידי כרסום שלהם ויצירת חורים ולפגוע במשקופים, ידיות וכל חפץ אחר העשוי עץ. בבתים העשויים תקרת עץ שקורותיה לא טופלו כראוי לפני הבניה הנזק עלול להיות גם לתקרה עצמה.

הזמנת מדביר

ברגע שנתקלים במזיקים או בנזקים שהם עושים יש להזמין מדביר. יותר מכך, אפילו אם השכנים מספרים על מזיקים כדאי להזמין מדביר על מנת למנוע את הסיכוי כי חלקם הצליחו לעבור לבית. המדביר יגדיר את סוג מזיקי עץ שבבית ובהתאם יציעה את דרך הטיפול. המטרה של ההדברה היא לחסל את המזיקים הקיימים ולמנוע את חזרתם או את יכולת ההתרבות שלהם בשנית.

טיפול אחד

בטיפול אחד ניתן לפגוע בכל מזיקי עץ ולחסל אותם. חשוב להבין כי המזיקים יוצרים מושבות ומתרבים. גם אם נראו מספר מזיקים מתים בבית אין זה אומר כי התופעה הסתלכה מעצמה. המדביר יבצע טיפול ממוקד לבית, יחפש אחר הנקודות מהן המזיקים יכלו להגיע ויטפל לא רק במזיקים החופשיים אלא גם במושבות שיצרו לעצמם. המדביר יעשה זאת בטיפול ממוקד ויעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה