יום שני, 31 ביולי 2017

סימנים לסרטן העור



אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את הסיכוי להתמודד בהצלחה עם סרטן העור היא לזהות אותו מוקדם. השאלה היא אילו סימנים לסרטן העור קיימים ומה ההבדלים ביניהם. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלעיתים הזיהוי של הסימנים עלול לגרום לתחושה של חוסר ביטחון, לחץ ופחד. לכן הדרך הנכונה להתמודד עם התופעה היא להתייעץ עם אנשי מקצוע. אפשר להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא עור ולשאול גם את רופא המשפחה על סימנים מסוימים שמחייבים בדיקה יסודית יותר.

באופן עקרוני, מומלץ לנסות לזהות סימנים לסרטן העור לאחר מקלחת או אמבטיה ולוודא שהחדר מואר היטב. כדאי להיעזר במראה שמשקפת את כל הגוף וגם במראה ידנית על מנת להתמקד באזורים מסוימים.
את העור עצמו בודקים מכף רגל ועד ראש ובלי להחסיר חלקים. במידה ולא רואים את החלק האחורי של הגוף, ניתן להיעזר במראה נפרדת או בבני זוג ובני משפחה. המטרה היא לבדוק את העור היטב, לרבות החלק שבין שערות הראש, כפות הידיים והרגליים.


 
סימנים מחשידים לסרטן העור
כמובן שלא ניתן לבצע זיהוי עצמי של סימנים לסרטן העור בלי לדעת מה לחפש. בהקשר הזה ניתן ל הצביע על מספר סימנים מחשידים במיוחד. ראשית, הסימן הראשון של סרטן עור הוא כתם או לחילופין בליטה ואפילו פצע על העור שאינו נרפא. שנית, אפשר לנסות לזהות את סרטן העור באמצעות שומה שהייתה קיימת בעבר אך לפתח מתחילה לשנות את הצבע או הצורה שלה.

האינדיקציות הקיימות שנחשבות סימנים לסרטן העור עוזרות לאפיין את המחלה בשלב מוקדם. הן מעלות את הסיכוי לטפל במחלה ולמנוע התפשטות של הגידול לאזורים נוספים בגוף ובעור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה