יום שני, 2 ביולי 2018

תפקידו של המכון הרפואי


המרב"ד הינו הגוף האחראי על ביצוע בדיקות בריאותיות עבור משרד הרישוי בישראל
משרד הרישוי דורש ביצוע של בדיקות רפואיות שונות עבור קבלת אישור נהיגה במצבים שונים, וכן עבור התאמת רכבים לאנשים בעלי מוגבלויות. הגוף האחראי על ביצוע בדיקות אלו הינו המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים). הבדיקות מתבצעות על ידי רופאים ומומחים בתחומים שונים כאשר המכון מסייע הן למשרד הרישוי והן במקרים מסוימים לגופים אחרים כגון הביטוח הלאומי לקבל החלטות בנוגע לנושאים שונים. 

אז מה כדאי לדעת על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
·         בחינת בקשות: תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו לבחון מגוון רחב ביותר של בקשות מבחינה רפואית- בקשות להוצאת רישיון נהיגה, המשך נהיגה לאחר מחלה או הגעה לגיל מסוים, כשירות נהגים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים ועוד. את המלצותיו מעביר המכון אל משרד הרישוי אשר קובע מה לעשות איתן. כמו כן, המכון מסייע לביטוח הלאומי בהתאמת רכבים לאנשים בעלי מוגבלויות אשר הוכרו על ידי הביטוח הלאומי כזכאים לקבלת רכב או אמצעי עזר לנהיגה.  

·         ועדות ערר: מלבד הוועדות הרגילות, המכון הרפואי מקיים גם ועדת ערר אשר יושבת בבית החולים שיבא בתל השומר. תפקידה של ועדה זו הינו לבחון את בקשות הערעור המוגשות על החלטות המרב"ד, כאשר במקרים מסוימים הועדה יכולה להחליט אף לשנות את ההחלטה. כל אדם אשר מרגיש כי החלטת המרב"ד אינה עושה עמו צדק יכול לפנות לוועדה, כאשר דרך הפניה מפורטת באתר האינטרנט של משרד הרישוי. 



במקרים רבים נעזרים בשירותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
הן אנשים פרטיים אשר מעוניינים להוציא רישיון על רכב מסוים והן מוסדות גדולים כגון הביטוח הלאומי נעזרים בשירותים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובידע המקצועי של עובדי המכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה