יום שלישי, 17 ביולי 2012

מרפאת שיניים


מי מפחד מביקור בתוך מרפאת שיניים?
אם גם אתם חוששים לקראת הביקור הקרוב שלכם בתוך מרפאת שיניים אצל רופא השיניים שלכם, דעו לכם שאתם בהחלט לא לבד. מדובר בתופעה הרבה יותר נפוצה מהנהוג לחשוב, גם אצל מבוגרים וגם אצל ילדים. אפשר שזה בשל החדירה לחלל שנתפס מאד פרטי ורגיש כמו חלל הפה, ואפשר שזה מסיבות אחרות. החשוב הוא, שהיום יש טיפולים נהדרים בתוך המרפאות עצמן, שיפחיתו מכם את המתח והחרדה, ויאפשרו לכם לקבל טיפול הולם ויעיל.

אמצעי הרדמה שונים
על מנת שהתהליך שתעברו בתוך מרפאת שיניים יהיה נטול כאבים, יש אפשרות כמובן שתעברו את הטיפול בהרדמה מקומית. טיפול זה כולל בסך הכל דקירה קטנה בתוך חלל הפה, שאחריה אתם לא תרגישו דבר. כך בתוך מרפאת שיניים הרופא חופשי לבצע ניתוחי פה שונים, בעוד שאתם נמצאים בהכרה מלאה, ומרגישים שיש לכם שליטה במצב.

ומה עם גז צחוק?
כמעט כל מי שהולך אל מרפאת שיניים שומע על האפשרות של גז צחוק, אבל במה בדיוק מדובר? גז צחוק לא ממש גורם לצחוק, אלא יותר למעין תחושת ריחוף והקלה. אנשים שהולכים אל מרפאת שיניים נוטלים גז צחוק משום שבמצב הזה הם עדיין נמצאים בהכרה, על אף שהם מרגישים הרבה יותר נינוחים. במצב כזה אפשר בהחלט להפחית את סף המתח והחרדה, ולהיות הרבה יותר רגועים במהלך הטיפול כולו.


ומה עם הרדמה מלאה?
באופן עקרוני, אפשר לגשת אל מרפאת שיניים ולדרוש לעבור את הטיפול תחת הרדמה מלאה. עם זאת, כדאי לדעת שבמצב כזה אתם גם לא מודעים כלל למצב, וגם הרופא יתקשה יותר לבצע טיפול שיהיה לשביעות רצונכם. הפתרון הטוב ביותר אם כן הוא לגשת אל מרפאת שיניים ולעבור טיפול תחת טשטוש חלקי (כמו כזה של גז צחוק) ובהרדמה מקומית, על מנת שהתהליך יעבור במהירות ובשלום. בכל מקרה, חשוב מאד לבצע מחקר מקדים אודות מרפאת השיניים המתאימה לטיפול בכם. קבלו מידע ממטופלים אחרים המטופלים במרפאה, על מנת שתכירו טוב יותר את המקום ואת צוות הרופאים עוד לפני  הטיפול הראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה