יום שבת, 5 באוקטובר 2013

בורר



מדוע מומלץ לפנות אל בורר?

סכסוכים מסוגים שונים כאלה ואחרים היו מאז ומעולם מנת חלקו של הטבע האנושי, ולא ניתן לחיות בחברת אנשים מבלי שיהיו חוסר הסכמות בנושאים שונים, חלקם בעניינים פשוטים ביותר וחלקם בנושאים מורכבים יותר מן הסתם.

כאשר יש סכסוך אשר התגלע בין שני צדדים, אחת האפשרויות היעילות ביותר שקיימות, היא לפנות אל בורר ובעל ניסיון בתחום הבוררות. חשוב לציין שלעתים אף חובה על הצדדים לפנות אל בורר, שכן הדבר מוגדר בחוזה ביניהם, ולעתים הדבר נעשה ביוזמה של שני הצדדים. חשוב מאד להבין כי גם אם אינכם כבולים להסכם של בוררות – מומלץ בחום לפנות אל בורר, מאשר לפנות לבית המשפט. הדבר משרת היטב את שני הצדדים, ואף מערכת המשפט בעצמה מודה בכך, ומעדיפה כי בכל מה שנוגע לתביעות קטנות - יפנו הצדדים אל בורר בעל ניסיון.



היתרונות בפניה לבורר

ראשית, העבודה של בורר היא הרבה יותר קצרה מאשר העבודה המשפטית. לבתי משפט אין בעצם תוקף זמן מקסימלי עד אליו הם צריכים לקבל את ההחלטה. סכסוך משפטי יכול להימשך מספר חודשים ואף שנים, והדבר כולל הוצאות משפט גבוהות מאד, ומתיש מאד את שני הצדדים. לעומת זאת לפי החוק, בורר מחויב לספק את החלטתו מתום שלושה חודשים מהרגע אשר פנו אליו הצדדים בנוגע לסכסוך מסוים. כך, ניתן לקצר המון תהליכים שונים, וגם העבודה הביורוקרטי מול בורר היא פשוטה יותר, ולא מחייבת תמיד את הסיבוך הפורמלי של עולם המשפט. עם זאת, מול בורר אפשר גם להציג ראיות שונות, ואף שני הצדדים יכולים להביא עדים מטעמם ולחקור אותם, כך שאתם עדיין יכולים לקיים דיון מעמיק ורציני.


ומה בנוגע להחלטה?

ככלל, ההחלטה של בורר נחשבת להחלטה סופית לחלוטין. בשנת 2008 נערכה רפורמה מסוימת ובה נקבע כי קיימים שני מסלולי בוררות - האחד עם יכולת ערעור לבית המשפט והשני ללא יכולת הכרעה. אם אתם מעוניינים לקשור כבר עכשיו בחוזה את האפשרות לפנות אל בורר, עליכם כמובן לקבל החלטה, באיזה סוג של בוררות יהיה מדובר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה