יום שבת, 13 בדצמבר 2014

ניהול מצבי חירום



תמיד מוכנים עם ניהול מצבי חירום
מעצם הגדרתם, מצבי חירום הם מצבים שנתקשה להתמודד איתם, שתמיד יפתיעו אותנו, והנזק שלהם עלול להיות עצום מכל בחינה שהיא. דווקא מהסיבות הללו, ברור שהתהליך של ניהול מצבי חירום צריך להיות קיים בכל עסק או ארגון כיום, ארגונים רבים מנהלים פרוטוקול קבוע של ניהול מצבי חירום, ואף מקיימים תרגולים של מצבי חירום - כדי שבשעת אמת חס וחלילה, יהיה אפשר לנהל את התהליך כמה שיותר מהר, להקטין ולמזער את הנזקים, ולשוב לשגרה כמה שיותר מהר. אז איך עושים את זה?

מוכנות מראש לכל סיכון
קודם כל, כדי שהתהליך של ניהול מצבי חירום יתבצע בצורה מקיפה, יש להבין מהן נקודות התורפה בארגון. יש להגדיר את מצבי החירום השונים - החל מכאלו שעלולים לפגעו בארגון תדמיתית ותקציבית, ועד למצבי חירום של ממש של איום על חיי אדם, התמודדות עם אסונות טבע, ועוד. יש לזהות את נקודות התורפה בארגון מבחינה זו - אם למשל המבנה עצמו הוא ישן זו נקודה חשובה מאד, אם אמצעי אבטחת המידע בעסק הם חלשים עד לא קיימים זו גם נקודה, וכיו"ב. לאחר מכן, בתהליך של ניהול מצבי חירום נוקטים באמצעי אבטחה שונים כדי שבמקרה של מצב חירום - יהיה אפשר למנוע אותו עוד בהתחלה - למשל עם התקנה של אמצעי זיהוי וכיבוי אש אוטומטיים, עם שכירת שירותי אבטחה מתקדמים, וכיו"ב. לאחר מכן, כותבים את פרוטוקול ההתמודדות של הארגון במקרה של מצב חירום, מה התפקיד של כל עובד, מהם נהלי הפינוי, וכיו"ב.


איך אפשר לתרגל את הנהלים?
כדי לכתוב את הנהלים, לתרגל אותם ולהבין איך בעצם עורכים ניהול מצבי חירום, מומלץ לפנות לגורם מקצועי שמנוסה בכך ויש לו את הרישיון המתאים. כך תוכלו באמת להתכונן לגרוע מכל - ולהיחלץ מכך בשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה