יום חמישי, 30 באפריל 2015

מבחן g.m.a.t גם בישראל



סטודנטים המעוניינים להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים במוסדות הלימוד המובילים בעולם נדרשים להשיג ציון גבוה במבחן g.m.a.t. זהו מבחן אדפטיבי ממוחשב ובינלאומי, הנערך בשפה האנגלית. המבחן כולל מבנה קבוע עם חיבור, חשיבה משולבת, חלק כמותי וחלק מילולי. המבחן נחשב קשה ביחס למבחני קבלה אחרים והוא מחייב קורס הכנה מקיף. מטרת הקורס היא להכין את הסטודנטים למבחן על הצד הטוב ביותר ולשפר את סיכויי ההצלחה. יחד עם זאת, סטודנטים בישראל צריכים לבדוק קודם כל את תנאי הקבלה למוסדות הלימוד השונים.

אוניברסיטאות ומכללות קובעות תנאי קבלה ייחודיים עבור לימודי תואר שני במנהל עסקים. בחלק מהמכללות אין חובת g.m.a.t, בעוד בחלק אחר דורשים גם ציון במבחני g.m.a.t וגם מבחן ממשלתי וממוצע בגרויות מסוים בתואר הראשון. ההבדלים בין תנאי הקבלה במוסדות הלימוד עשויים להיות משמעותיים ביותר. כדאי לבדוק אותם מראש ובאמצעות תיאום פגישת ייעוץ עם אחד מנציגי המוסד.


למה סטודנטים בישראל צריכים g.m.a.t?
השאלה העיקרית המתעוררת בנוגע למבחן הקבלה בתואר שני במנהל עסקים היא מדוע סטודנטים מישראל צריכים לעבור אותו. בסופו של דבר, מדובר על מבחן המבוצע באנגלית. במקור שימש המבחן כאמצעי סינון למוסדות לימוד בארצות הברית בלבד, אך כיום הוא מקובל גם במדינות אחרות. הסיבה לכך היא ככל הנראה השאיפה ליצור אחידות ברמת הסטודנטים. במילים אחרות, מוסדות הלימוד דורשים מסטודנטים לבצע את המבחן על מנת להצליח להשוות ביניהם.

סטודנטים מישראל צריכים לעבור את המבחן על מנת להתקבל ללימודי תואר שני בחלק ממוסדות הלימוד להשכלה גבוהה. לחילופין, אפשר לבחור מוסד לימודים שאינו דורש ציון במבחן כזה. הדבר החשוב הוא לקבל החלטה ולשקול לנצל את ההזדמנות כדי לעבור מבחן g.m.a.t.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה