יום שני, 13 במרץ 2017

עניים



עוני הוא לא רק מצב של חוסר בכסף – הוא מצב שקשה מאוד לצאת ממנו מכל בחינה
כשאנחנו מדברים על עוני, לא בכדי נהוג לכנות את מצב העוני "מעגל העוני". אכן, עוני הוא לא רק מצב של חוסר בכסף ובמשאבים בסיסיים, מדובר גם במצב מעגלי שלצאת ממנו היא משימה קשה מאוד – משום שהעוני והחובות מובילים להעמקה של חובות ולעוני חמור יותר, עד מצבים של חוסר אונים ממש. עניים מקבלים טיפול רפואי פחות טוב, לא מסוגלים לתמוך במשפחה שלהם, וזקוקים לסיוע נרחב של ממשלה או של גופים פרטיים. סיוע שכזה הוא חשוב מאין כמותו – וכאן כל אחד מאתנו יכול להיכנס לתמונה ולסייע.




בכל חברה ישנה עניים, ובכל חברה מתוקנת ישנן מסגרות שמטרתן לתמוך בהם
אין חברה אנושית מודרנית שאין בה גם עניים, ומדובר בטבע הדברים והעולם בחברה שיש בה כלכלה מודרנית ואנשים שלא מצליחים להתנהל בצורה חכמה בכלכלה זו. לעתים קרובות עוני הוא מצב ש"עובר בירושה" – הצורך לתמוך בהורים במצב של עוני מוביל גם לעוני בפני עצמו, וכך מדובר במעגל שזקוקים לסיוע נרחב בשביל לצאת ממנו. הסיוע הזה יכול להיות סיוע כלכלי – אנשים תורמים כסף, רהיטים, בגדים ועוד, במטרה לסייע לאנשים שלא מסוגלים לרכוש את החפצים השונים בכוחות עצמם, וישנן גם תרומות של מוצרי מזון ובסיס. בנוסף, ישנם גם מוסדות כמו בתי תמחוי – שנועדו לתמוך באנשים שנמצאים בעוני מרוד של ממש ולא יכולים להרשות לעצמם אפילו ארוחה חמה, ובדרך כלל מדובר בחסרי בית.

רוצים לסייע ולהתנדב עם עניים? ישנם כמה וכמה דברים שאתם יכולים לעשות
אנשים רבים מעוניינים לסייע לאנשים במצב של עוני ולא יודעים כיצד לעשות זאת. בכדי לעזור לעניים ניתן להתנדב במגוון רחב מאוד של מוסדות שזו מטרתם, וניתן גם לתרום מעצמכם, מכספכם או מהחפצים הישנים שלכם – עבור סיוע לחייהם של אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה