יום שישי, 4 במאי 2012

שירות לאומי חילוני


לתרום דרך שירות לאומי חילוני

אף על פי ששירות בצה"ל הוא שירות חובה, יש היום לא מעט בני נוער, אשר מגיעים בעצמם למסקנה שהם יוכלו לתרום יותר לחברה דרך שירות לאומי חילוני, ולאו דווקא דרך שירות בצה"ל. לעתים הם אף מקבלים אוטומטית פטור מצה"ל עקב סיבות שונות. סיבות אלו יכולות להיות על רקע בריאותי, על רקע דתי ולעיתים אף על רקע אידיאולוגי. חשוב לציין שאף על פי השירות בצה"ל הוא אמנם חשוב, הרי שהרעיון של שירות לאומי חילוני הוא חשוב לא פחות, והוא כולל תרומה מרובה מאד לחברה שבה כל אחד מאתנו חי, ולפיתוח של החברה והארץ מבחינות רבות.

אפשר לבחור מבין עשרות מסגרות של שירות לאומי חילוני

חשוב מאד להבין, שאם אתם מעוניינים לעבור שירות לאומי חילוני, הרי שיש מסגרות רבות שתוכלו לבחור ביניהן. אם אתם לדוגמה מרגישים מחוברים מאד לבע"ח, למה לא להתנדב באחת מהעמותות שדואגות לבע"ח כמו צער בע"ח? מצד שני, אפשר גם להתנדב בעמותות שדואגות להציל חיי אדם - והיום מגן דוד אדום שמחים תמיד לקלוט מתנדבים חדשים שיסייעו להם בעבודות החשובות.



אפשר גם לעזור לאוכלוסייה

מסגרות אחרות של שירות לאומי חילוני נועדו לעזור ולסייע לקבוצות ספציפיות יותר באוכלוסייה. לא מעט נערים ונערות בוחרים להתנדב בתוך כפרי נוער, שם הם משמשים כחונכים של ילדים אשר קטנים מהם במספר שנים - הם עוזרים להם גם בתהליך הלימודי, אך לא פחות חשוב מכך - בתהליך של החינוך הערכי והקניית הערכים. יש כמובן אופציות אחרות של שירות לאומי חילוני כמו עזרה לקשישים בבתי אבות, או התנדבות ביחד עם אנשים בעלי מוגבלות פיזית או מצוקה נפשית.

השירות הלאומי קורא לכם!

שירות לאומי חילוני כשמו כן הוא - שרותי לאומי, כזה שניתן למען המדינה. אפילו אם במסגרת השירות שלכם אתם עוזרים לקבוצה ספציפית של אנשים, הרי שאתם מסייעים לקדם אותם ולשפר את איכות חייהם - ובכך אתם תורמים בסופו של דבר למדינה כולה. לכן אתם מוזמנים לברר מידע נוסף, ולהצטרף לתוכניות השונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה