יום חמישי, 7 במרץ 2013

שירות לאומי תורני



שירות לאומי תורני – שירות לאומי לבנות המגזר הדתי
הדיון אודות השוויון בנטל לעולם לא היה כה סוער, רלוונטי ואינטנסיבי כמו במהלך השנים האחרונות ללא כל צל של ספק. בטח כאשר כמה וכמה סקטורים שלמים ומשמעותיים ביותר מקרב החברה הישראלית לא 'משרתים' דרך קבע ובמשך עשרות שנים בצה"ל. על כן, באמצעות מסגרות שירות חלופיות כאלה ואחרות, יותר ויותר אזרחים תורמים למדינה ולחברה 'בדרכם' שלהם, ובכל זאת מדובר על תרומה אמיתית לכל דבר ועניין. בין המסגרות האמורות נמצאת לה המסגרת של שירות לאומי תורני, שירות לאומי לבנות המגזר הדתי.

על שירות לאומי תורני בחסות עמותת שלומית
רוב מסגרות השירות הלאומי הינן בחסות כמה וכמה עמותות אשר הוסמכו באופן ייעודי וייחודי על ידי משרד ראש הממשלה, כאשר כל עמותה אחראית על מסגרות שירות לאומי כאלו או אחרות. במקרה של שירות לאומי תורני, מסגרת זו הינה בחסות עמותת שלומית, עמותה אשר פועלת כבר קרוב לשני עשורים, ועמותה אשר מתמחה בהשמה של בוגרות תיכון דתיות, אשר קיבלו פטור מצה"ל ואשר מעוניינות לתרום במסגרת של שירות לאומי תורני.



שירות לאומי תורני – שירות לאומי ייעודי לבנות המין הנשי והדתי
במשך שנים, כל אותם פטורים מצה"ל ניתנו באופן אוטומטי על ידי צה"ל עצמו. בטח כאשר מכל מבחינה טכנית ולוגיסטית, שירות צבאי בצה"ל כלל לא ערוך לשירות של פרטים מן המגזר הדתי – אבל לא זאת המקרה של שירות לאומי תורני, שירות לאומי ייעודי לבנות המין הנשי והדתי. למען המחשה, שירות לאומי תורני לא רק מתרחש במסגרות אשר 'שומרות' כשרות ושבת, אלא גם מאפשרות למתנדבים לשמור על כל כללי הדת וההלכה אשר מהווים נר לדרכם.

שירות לאומי תורני – ממש לא 'רק' שירות לאומי
היום, השירות הלאומי מהווה את הבסיס האזרחי המחייב והמינימלי לכל אזרח ואזרח בישראל. לפיכך, המסגרת של שירות לאומי תורני 'משתדלת' להוות הרבה יותר מבסיס מינימלי. בהתאם, מסגרות רבות של שירות לאומי תורני הינן מרתקות, מחדשות, דינאמיות ו'טומנות' בתוכן ערך מוסף וגדול ביותר מבחינת תרומה לאומית, אזרחית וחברתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה