יום חמישי, 7 במרץ 2013

מסחר עצמאי בבורסה



התהליך של מסחר עצמאי בבורסה
קיבלתם את ההחלטה הסופית, והבנתם כי אתם רוצים לבצע מסחר עצמאי בבורסה על מנת לסחור בצורה שנוחה לכם יותר מכל וללא כל צורך בסיוע של גורם מתווך נוסף לצורך העניין. אין ספק כי למסחר עצמאי יש לא מעט יתרונות אשר משקיעים רבים מגלים אותם כיום יותר ויותר. כאשר אתם מבצעים מסחר עצמאי בבורסה הרי שאתם חופשיים לקבל כל החלטה אשר עולה על דעתכם, אתם לא תלויים רק בגחמות של בית השקעות כזה או אחר. אתם שולטים באופן בלעדי בכסף שלכם, ויכולים בכל רגע לדעת בדיוק מה קורה, ולקבל עדכונים חמים מן הנעשה בשוק ההון בכל רגע נתון תרצו בכך. אבל בואו ונראה איך בכלל פותחים חשבון עצמאי?

אתם זקוקים לתיווך
החוק קובע, כי אדם פרטי לא יכול לבצע מסחר עצמאי בבורסה באופן ישיר, ועליו לעשות זאת דרך חברת בורסה רשומה. יש לכם כמה אפשרויות לגורמים שיתווכו עבורכם. אפשרות אחת היא לפנות לבנק שיתווך עבורכם ויבצע את כל הפעולות. אפשרות אחרת היא לפנות לבתי השקעות שמציעים מסלולים של מסחר עצמאי בבורסה. אפשרות שלילית, היא לפנות לברוקרים פרטיים שיוכלו לבצע עבורכם את הפעילויות.

  
האם ישנן מגבלות?
באופן עקרוני, אם אתם רוצים לבצע מסחר עצמאי בבורסה, כל חברת בורסה יכולה לקבוע תנאים מיוחדים להשקעה. כך לדוגמה, מרבית הגורמים המתווכים יעמידו כתנאי סכום מינימלי שעליכם להשקיע, לפני שאתם פותחים חשבון של מסחר עצמאי בבורסה. הדבר בעצם נועד מראש למשוך לקוחות בעלי יכולת גבוהה יותר. עם זאת, ישנם מקומות שיעמידו תנאים נוחים יותר, גם לאנשים שרוצים להתחיל בהשקעות קטנות יותר.

ומה עם מבצעים והטבות?
כדי לשכנע אנשים לפתוח חשבונות של מסחר עצמאי בבורסה, בתי ההשקעות השונים מציעים לא פעם כל מיני מבצעים והטבות לאנשים שיפתחו אצלם את החשבון. חשוב להניח את המבצעים הללו בצד ולהסתכל על השורה התחתונה - עם איזה אנשים אם תעבדו, מהן העמלות שגובים מכם עבור הפעולות, ומתי אנשים זמינים עבורכם. אלו ללא ספק הקריטריונים החשובים ביותר.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שכדאי מאוד לאנשים ללמוד מסחר בבורסה. מלבד שזאת דרך מעולה להרוויח כסף לימודי מסחר נותנים בסיס מסוים לניהול של חשבונות עצמאים.
    אני למדתי קורס חשבי שכר בכירים דבר שנתן לי בסופו של דבר כלים גם לנהל את חשבון הבנק האישי שלי. כאשר התחלתי ליישם את הלימודים שלי בניהול חשבון הבנק הפרטי ראיתי גם שאני מצליח יותר לחסוך. זה לא שההפרש בהכנסות היה גדול אלא יותר בגלל שניהול ההוצאות היה טוב יותר.
    לפי דעתי לימודים בתחום הפיננסים אם זה חשבי שכר או מסחר בבורסה יכול להיות מאוד מועיל בחיים האישיים של כל אדם ואדם ומומלץ מאוד ללמוד את זה.

    השבמחק