יום שישי, 16 בספטמבר 2016

חיזוק מבנים



בטיחות ואמינות
הפרויקטים הרבים בארץ לחיזוק מבנים נכללים כחלק מתוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. כידוע ארץ ישראל יושבת במיקום גיאוגרפי המעמיד אותה בסיכון גבוה לרעידות אדמה ולכן הפרויקטים האלו חיוניים מאוד. מדובר בתהליך של מספר חודשים לחיזוק מבנה המגורים בצורה חיצונית על מנת שיוכל לעמוד בתקן הישראלי שנקבע כחלק מתוכניות הבנייה משנת 1980 ואילך ולמעשה כל המבנים שקדמו לכך אינם עומדים בפני רעידות אדמה.

תוספות וחידושים לדירה
תהליך הבנייה בתוכנית כולל הרחבה של המבנה מכיוון שחיזוק מבנים נעשה בצורה חיצונית בעיקר ולכן יש לדיירים אופציות רבות לשכלול מבנה המגורים שלהם, לרוב הקבלן מציע מספר אופציות, חלקן מינימליות וללא עלויות וחלקן מעט יותר משודרגות ובמחיר נמוך מבדרך כלל, בעיקר מכיוון שישנן הנחות במיסוי וקיצור תהליכים בכל הנוגע אל אישורי הבנייה לחיזוק מבנים. קיצורים אלו נועדו על מנת להקל על דיירי המבנים המיועדים לתמ''א ובכך יסכימו לקחת חלק בתוכנית לשיפור והבטחת ביטחון למבנה המגורים שלהם. שדרוגים לדירה יכולים לבוא בצורה של מעלית לבניין, לרוב נעשות התוכניות הללו על מבנים של לפחות 3 קומות ולרוב במבנה המקורי אין מעלית, בנוסף פתרונות חניה לדיירים, הרחבת הדירה והוספת מרפסת שמש קדמית או אחורית.

סבלנות זה שם המשחק
בתהליך הבנייה ובאישור התוכנית לעיתים קרובות תהליך האישור אצל וועדת הבנייה של היישוב הוא התהליך הארוך ביותר, בעיקר מכיוון שעליהם לוודא שהתוכנית העתידית של חיזוק מבנים אכן תבטיח שהמבנה יעמוד בתקנים הישראלים בפני רעידות אדמה ובנוסף עליהם לוודא שהתוכנית כוללת עיצוב המבנה במתכונת המקורית ושאינו יוצא מקו הנוף או העיצוב של האזור כולו, כך ששדרוג המבנה כחלק מתמ''א 38 לא יבוא על חשבון קו הנוף העירוני.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה