יום שישי, 9 בנובמבר 2012

עורך דין מקרקעין



עורך דין מקרקעין לליווי ברכישת דירה
רוב הישראלים מעדיפים לגור בדירה משלהם מאשר בדירה שכורה. יחד עם זאת חשוב מאד לדעת כי רכישת דירה כרוכה בעסקה משמעותית ביותר שלא תעשו רבות כמוה במהלך חייכם, ויש להתייחס אל הענין בכובד ראש בהתאם לכך. בכל מקרה, אם אתם עומדים לפני רכישת דירה תרצו להיעזר בשרותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה מכמה סיבות, והעיקרית שבינהן היא שאתם לא ממש מבינים בכל הקשור לפרטים החוקיים המתייחסים אל תהליך של רכישת הדירה.
עורך דין מקרקעין וההיבטים המשפטיים של רכישת דירה
רק עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה יוכל לעזור לכם מול כל ההיבטים המשפטיים הנחוצים כדי לרכוש דירה. ברכישת דירה יד שנייה יש שתי סוגיות חשובות שרק עורך דין מקרקעין יוכל לעזור לכם בהם: היטל השבחה ומיסוי קרקע.

עורך דין מקרקעין – היטל השבחה
אדם המוכר דירה יד שנייה צריך לברר ברשות המקומית האם קיים היטל השבחה שיש לשלם בעת  מכירת הנכס. היטל ההשבחה מוטל על המוכר אך ניתן לחלקו בין הצדדים השונים על פי הסכמה. הסכמה זו מותנית בגובה ההיטל ומומלץ שעורך דין יסייע לכם במידה ותרצו לחלקו. כמו כן יסייע לכם העורך דין לחתום על כל ההתחייבויות הנדרשות עבור העברת היטל ההשבחה מהמוכר לקונה לשם קבלת האישורים והעברת הזכויות לשמכם.
עורך דין מקרקעין – מיסוי מקרקעין
הכוונה במיסוי מקרקעין היא לכל המיסים המחוייבים לשלם כל הצדדים בעסקת נדל"ן. למוכר מיסוי זה הוא מס שבח והוא משולם עבור המכירה. יש לשים לב לגובה המס המוטל עליו ורק איש מקצוע יוכל לבצע עבורכם תחשיב מדוייק כדי שתדעו מה החלק במס השבח שעליכם לשלם. עורך דין מקרקעין יוכל לבדוק האם מוכר הדירה זכאי לפטורים ממס שבח על פי החוק של מיסוי מקרקעין. קונה הדירה נדרש לשלם מס רכישה המשולם בעבור העיסקה, ועליו לבדוק שבחוזה מצויים מס השבח המוטל עליו וכן עליו להיות מודע למדרגות מס הרכישה החלות עליו. עורך דין מקרקעין ידע להבטיח את זכויותיו גם בעניין זה.

תגובה 1:

  1. תביעות רשלנות
    תודה רבה עבור המידע!זה באמת מאוד שימושי! מעניין מאוד! אני סטודנטית למשפטים ואני אוהבת לקרוא בלוגים טובים כמו זה!

    השבמחק