יום שישי, 9 בנובמבר 2012

מה כדאי לדעת לפני חתימה על הסכם סלולרי ?



תקנות בתחום הצרכנות הסלולארית קובעות את הסטנדרט בצורת הצגת הנתונים בחשבונית הסלולארית וגם את המבנה של הסכם סלולרי. מטרתן של תקנות אלה היא הפיכתו של הסכם סלולרי לפשוט ונגיש יותר ללקוח. החלק העיקרי של תקנות אלה קובע כי הסכם חדש לא יכיל יותר משני עמודים וכי כל האינפורמציה שלו תוצג בפונט קריא וברור. בנוסף, קובעות תקנות אלה, כי על מנת להקל על תהליך ההחלטה לגבי החתימה על הסכם סלולרי, החברה תכין רשימה ברורה של שירותים שיופיעו בעמוד השני .

חוקיותו של הסכם סלולרי ושקיפותו
שקיפותו של הסכם סלולרי היא זאת אשר תקבע את מידת החוקיות שלו. על מנת להקפיד על הבהירות של הסכם סלולרי, בעמוד הראשון שלו יוצגו כל פרטי העסקה, העלויות והתעריפים, פרטיו של איש המכירות ופרטי הלקוח ועמוד שני של הסכם סלולרי יוקדש כאמור לרשימת השירותים .

כל הטפסים של הסכם סלולרי ומשמעותם
כאמור, הסכם סלולרי חדש מורכב משני דפים בלבד. הראשון כולל את כל הפרטים של העסקה וגם את תנאי הביטול של העסקה ( ובמידה ומדובר על לקוח עסקי גם סך כל התשלומים עבור כל הקווים שברשותו ). העמוד השני של ההסכם נקרא בשם " טופס נגישות לשירותים " והוא יכלול את רשימת השירותים המלאה. מבנה זה של הסכם סלולרי נקבע על ידי חוקי הגנת הצרכן וחברה אשר אינה פועלת על פי חוקים אלה, תיחשב בתור עוברת על החוק .



האותיות הקטנות והימנעות מטעויות בעת חתימה על הסכם סלולרי
על מנת להימנע מטעויות בעת חתימה על הסכם סלולרי ועל מנת להבין את כל ה" אותיות הקטנות " חשוב לוודא אודות :
-          משך תקופת החוזה .
-          האם קיים ביטוח עבור ציוד קצה ועלותו .
-          מחיר דקת שיחה .
זה הזמן לוודא האם אתם משלמים בדיוק עבור מה שאתם צריכים בכל הקשור לשימוש
במכשיר הסלולאר שלכם ולהבטיח לכם כי עלות החשבונית אכן מוצדקת מעל לכל ספק .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה