יום שבת, 6 באפריל 2013

שחלות פוליציסטיות



מידע חשוב בנושא שחלות פוליציסטיות
נשים אשר סובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות, ואשר מקבלות טיפולים להגברת הביוץ עלולות לסבול כתוצאה מן הטיפול מגירוי יתר של השחלות במקרים מסוימים. זה בתורו עלול לגרום להריונות מרובי עוברים ולהפלות בשליש הראשון של ההיריון. על מנת לצמצם את אפשרות הופעת סיכונים הללו, יש להקפיד על טיפול הורמוני במינונים נמוכים ומעקב צמוד של רופא הנשים לאורך כל התהליך כולו.

האם שחלות פוליציסטיות עלולות להשפיע על מהלך ההיריון
האמת היא כי הדבר טרם הוכח באופן מדעי, אך קיים חשש כי שיעור ההפלות הטבעיות בקרב נשים אשר סובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות, גבוה יותר מאשר בקרב נשים אשר אינן סובלות מתסמונת זו. דבר נוסף אשר עלולות לגרום שחלות פוליציסטיות היא הופעת סכרת היריון, אך גם תופעה זו נקשרת לא באופן ישיר וטרם נבדקה לעומק על מנת להעיד על ההשפעה הישירה בינה לבין התסמונת שחלות פוליציסטיות בצורה וודאית ומעל לכל ספק.



מה הן ההשפעות הנוספות של שחלות פוליציסטיות על בריאות האישה
נשים אשר סובלות ממחזור לא ביוצי או מהעדר של דימום וסתי, עלולות להיות חשופות יותר לאסטרוגן אשר עלול לגרום להתעבות יתר של רירית הרחם. השינויים בתאי הרקמה, עלולים לגרום למצב טרום סרטני. על מנת למנוע מצב מסוכן מן הסוג הזה, הרי שיש לטפל ברירית המעובה אשר נגרמת כתוצאה מתסמונת שחלות פוליציסטיות מיד עם גילוייה. תופעות בריאותיות נוספות אשר שחלות פוליציסטיות עלולות לגרום להן נחשבות למחלות נלוות והרשימה שלהן כוללת השמנת יתר, סכרת וכמו כן מחלת לחץ דם גבוה.

השפעתן של שחלות פוליציסטיות על מצב הרוח של האישה
מלבד ההשפעות הבריאותיות אשר צוינו כאן, נמצא גם קשר ישיר בין מצב הרוח של האישה לבין תסמונת של שחלות פוליציסטיות. נשים אשר סובלות מהתסמונת הזו יהיו נוטות יותר למצב רוח דיכאוני ולתנודות קיצוניות במצב הרוח שלהן. הקשר הישיר בין מצב הרוח לשחלות פוליציסטיות טרם הוכח וחלק מן המחקרים עדיין סבורים כי מצב רוח דיכאוני עלול לנבוע לא מהתסמונת עצמה, אלא מתופעות הלוואי שהיא גורמת להופעתן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה