יום שבת, 22 ביוני 2013

עזריאלי קבוצה



עזריאלי קבוצה מגייסת הון מהציבור
עזריאלי קבוצה אשר בבעלותה מרכז עזריאלי בתל אביב ועוד כעשרה קניונים בארץ היא חברת נדל"ן בין לאומית של האדריכל היהודי הקנדי דוד עזריאלי. עזריאלי קבוצה פועלת בישראל מאז שנת 1982 כאשר הקימה ברוב הוד והדר את קניון איילון ברמת גן, שנחשב עד היום למצליח בכל מתחמי הקניונים במדינת ישראל, ומאז היא הקימה ומנהלת קניונים רבים ברחבי הארץ גם כן בהצלחה גדולה ביותר, יש לומר. חשוב לדעת, כי החברה פועלת גם כחברת השקעות בענף ההיי טק והביוטכנולוגיה באמצעות קרן "עזריטק" אשר הקימה לצורך זה, וכמו כן יש לה שליטה בחברות כמו סופר גז, טמבור ועוד. לאחרונה החליטה עזריאלי קבוצה לגייס הון מןהציבור על ידי הנפקת אג"ח, וזאת למרות שבקופת החברה יש יותר משני מיליארד שקל במזומן.
גיוס להחזרת חובות לבנקים
עזריאלי קבוצה מנהלת בימים אלה מגעים ופגישות עם חתמים בשוק ובינהם  בנק פועלים, בנק לאומי ואיי.בי.איי. אשר אמורים להוביל את גיוס ההון, וזאת בגלל הקשר החזק של עזריאלי קבוצה עם שני בנקים אלה. גיוס הכסף באמצעות האג"ח אמור להחליף הלוואה קיימת של 900 מליון שקל לשני בנקים אלה בחלקים שווים.




סגירת ההלוואה לבניית מרכז עזריאלי בתל אביב
גיוס ההון מהציבור על ידי אג"ח מיועדת לסגירת הלוואה שנטלה עזריאלי קבוצה בשנת 1999 למימון בניית מרכז עזריאלי בתל אביב. הלוואה זו מסתיימת באוגוסט שנת 2013 והריבית שלה עומדת על קרוב לשישה אחוזים צמודת מדד. עזריאלי קבוצה החליטה למחזר את החוב והיא בוחנת גם אפשרות לקבלת הלוואה חדשה מהבנקים, אך בריבית נמוכה יותר. הצפי הוא שגופים מוסדיים לא יהססו להשקיע באג"ח של עזריאלי קבוצה בריבית נמוכה יותר לנוכח חוזקה הפיננסי של החברה.
רווחיה של עזריאלי קבוצה
שלמה שרף שהיה מנכ"ל הקבוצה בשנתיים האחרונות הודיע על פרישתו במפתיע ובמקומו מונה יובל ברונשטיין שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה. המנכ"ל החדש יוביל את גיוס הכספים וזאת לאחר שרווחי החברה עלו בשנת 2012 ב58% לעומת השנה הקודמת והם עומדים על 623 מליון שקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה