יום ראשון, 16 במרץ 2014

מרכזיה



על התשתית וציוד הקצה של מרכזיה
בבואנו להתקין מרכזיה בבית, בבית העסק, או בכל מקום אחר שיש בה צורך, חשוב מאד שנתייחס
לשני רכיבים מרכזיים מאד, מעבר למרכזיה עצמה. הרכיב הראשון הוא התשתית שעל גביו המרכזיה תעבוד. הרכיב השני הוא בדיוק הפוך, וכאן מדובר על ציוד הקצה אשר יתחבר למרכזיה בסופו של דבר, ודרכו יהיה ניתן לצאת לשיחות חוץ, וגם לקבל שיחות לתוך המתחם, וכמובן לערוך שיחות פנים. אז איך בוחרים את הרכיבים המתאימים, ובמה זה כרוך?

הקשר בין מרכזיה לתשתית
חשוב מאד להבין, שבבואנו לבחור מרכזיה, יש לקחת בחשבון את התשתית שהיא דורשת. במרכזיות האוטומטיות, יש צורך בתשתית קווית רגילה של בזק. המשמעות היא כמובן שיהיה קו נפרד לכל שלוחה, אם כי יש אפשרות לקווי פנים ללא אפשרות ליציאה החוצה, בכדי לחסך בקווים. היתרון של מרכזיה מהסוג הנ"ל, הוא בכך שלרוב, התשתית כבר קיימת.



לעומת זאת, במקרה של מרכזיה שפועלת על תשתי IP, יש ורך בתשתית פס רחב מתאימה. בעבר, הדבר היה דורש התקנה מיוחד. כיום, כאשר ממילא תשתית הפס הרחב פרוסה בכל הארץ, ובוודאי בבתי העסק, אזי ההתקנה של מרכזית IP הפך להיות נפוץ יותר, שכן ממילא יש כמות מספקת של תעבורת מידע, שעל בסביבה אפשר להעביר את הVOIP.

ומה עם ציוד הקצה?
בין אם מדובר על מרכזיה אוטומטית ובין אם על מרכזית IP, הרי שלשניהם אפשר לחבר בסוף מכשיר טלפון רגיל (אם כי יש לראות שיש מספיק נקודות תקשורת בקיר כמובן, אשר יחברו אותו לתשתית). אם אתם בוחרים לעבוד עם מרכזיה שפועלת על תשתית IP, אזי אפשר לעשות שימוש גם בטלפונים חכמים, עם מגוון רחב מאד של אפשרויות, וכך למקסם את העבודה עם המרכזיה כמה שיותר. אפשר אף לחבר את המחשבים למערכת המרכזיה על בסיס תשתית הIP.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה