יום רביעי, 19 במרץ 2014

פירוק חברה



הליך פירוק חברה מרצון
פירוק חברה מתייחס לחברות בע"מ הרשומות אצל רשם החברות. חברה בע"מ ניתן לפרק באחת משלוש דרכים: פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט או בפיקוח בית משפט. במאמר זה נתמקד בהליך פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות שלה.
חברה בע"מ יכולה לבקש להתפרק מרצון באחת מהסיבות הבאות:
·         תום התקופה שנקבעה לקיומה בתקנון
·         קבלת החלטה מיוחדת להתפרק מרצון
·         החלטת החברה שעקב חבויותיה היא לא יכולה להמשיך בעסקיה
פירוק חברה מרצון מתחיל עם קבלת ההחלטה אודות הפירוק וברגע זה היא מפסיקה את כל פעילויותיה העסקיות למעט אלה הקשורות בהליך הפירוק עצמו.

ההליך של פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות
הליך פירוק חברה מתחיל עם הגשת תצהיר כושר פרעון של החברה לרשם החברות החתום על ידי רוב הדירקטורים. תצהיר זה כולל הצהרה כי החברה יכולה  לשלם את כל חובותיה תוך שנה מתאריך החלטת החברה להתפרק. לאחר קבלת התצהיר ירשום רשם החברות את החברה כ"חברה לקראת פירוק". לאחר מכן רשאית החברה לשלוח הזמנות לאסיפה הכללית שבה יוחלט על הפירוק.
השלב השני של פירוק חברה הוא כינוס אסיפת החברה תוך 21 יום ממשלוח ההודעה על האסיפה הכללית. לאחר האסיפה יש להגיש לרשם החברות את פרוטוקול האסיפה בדבר ההחלטה פירוק חברה וכן את שם, כתובת ומספר תעודת הזהות של מפרק החברה שמונה לשם כך, ואת אישור המפרק על קבלת המינוי.
השלב הבא הוא פרסום ההחלטה ב"רשומות" תוך שבוע מיום קבלת ההחלטה אודות הפירוק.
לאחר מכן יפעל המפרק לכינוס נכסיה של החברה ולסילוק כל חובותיה לפני חיסולה הסופי. לאחר מכן יגיש דוח זה לרשם החברות שירשם באופן מיידי ובתום שלושה חודשים לאחר רישום הדוח תיחשב החברה למחוסלת סופית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה