יום רביעי, 25 ביוני 2014

תליוני יהלומים


מפרט תליוני יהלומים

המחיר של תליוני יהלומים מושפע משורה ארוכה של פרמטרים. ראשית, משקל יהלומים כולל מתייחס למשקל כל היהלומים המשובצים אולם אינו מביא בחשבון אבני חן אחרים, במידה והן משובצות. בעת בחירה של תליוני יהלומים כדאי לשים לב לנתון הזה ולהתייעץ עם מומחים לצורך בדיקת ההשפעה שלו על המחיר.


 שנית, המפרט מתייחס בין היתר אל טווח השיבוץ של היהלומים בתוך התליון. גודל היהלום המרכזי שניתן לשבץ בתוך התכשיט משפיע על המראה החיצוני ועל המחיר. מעבר לכך, לא כולם מכירים את הסעיף של משקל היהלום המרכזי בלבד. זהו המשקל בקראט של היהלום המרכזי או אבן החן המרכזית המשובצת בתוך התליון. בתליונים בהם משובצים מספר יהלומים באותו גדול, נהוג לציין בתוך המפרט את משקלו של כל אחד מהם בנפרד.


צבע היהלום והחיתוך

אי אפשר לבדוק תליוני יהלומים מבלי לברר על צבע היהלום והחיתוך. מחיר היהלום נקבע בהתאם לדירוג הצבע שלו, הנע בין האותיות הלועזיות
D ועד Z. D מסמן יהלום חסר צבע לחלוטין בעוד Z מסמן צבע צהבהב ולעיתים אפילו כהה. דירוג צבע נמוך מ-H אינו מומלץ עבור תליוני יהלומים או תכשיטים אחרים המשובצים עם אבני חן מן הסוג הזה.

מבחינת חיתוך, ציון חיתוך יהלום מהווה אינדיקציה קריטית לאיכות ולמחיר התכשיט. חיתוך היהלום אחראי על הנצנוץ ועל הזוהר. בתוך תליוני יהלומים נהוג לשלב אבני חן עם ציון חיתוך גבוה, על מנת להאיר את הצוואר ולהעניק ערך מוסך למראה התכשיט כולו.

לסיכום, מפרט של תכשיטים עומד לרשות לקוחות המעוניינים לבצע רכישה מושכלת ונכונה. יש להשקיע זמן בבדיקת המפרט, לאסוף את המידע הרלוונטי עוד לפני שפותחים את הקטלוג ולהתייעץ עם אנשי המקצוע המתאימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה