יום שבת, 7 ביוני 2014

GMAT



מהי בחינת GMAT ואיך היא בנוייה
GMAT היא בחינת אבחון מיוחדת שפותחה עבור תלמידים המעוניינים ללמוד תואר שני במיוחד במקצועות מנהל העסקים והיא מכונה גם MBA. הבחינה מהווה כרטיס כניסה ללימודים גבוהים בתחומי הניהול ברחבי העולם והיא מקובלת על כל מוסדות הלימוד הנחשבים לרבות המוסדות המובילים בישראל. כדי להתקבל ללימודים אלה יש לעבור בהצלחה את הבחינה המתנהלת בשפה האנגלית.
כיצד בנוייה הבחינה
בבחינת GMAT סוגים שונים של שאלות והציון הסופי נקבע על ידי חישוב של שלושה גורמים והם: מספר השאלות שעניתם, מספר התשובות הנכונות והמהירות הממוצעת שבה עניתם על השאלות של המבחן. במבחן GMAT פרק מילולי ופרק כמותי שבכל אחד מהם ניתן לקבל ציון שבין אפס לשישים. הממוצע של רוב הנבחנים בחלקים אלה הוא בין 9 ל 44. את הציונים לכל פרק מחשבים בנפרד וכל החלקים של הבחינה יחד יכולים להוביל לציון 800. את הציונים של שני חלקים אלה ניתן לבדוק מיד לאחר הבחינה.


חלק נוסף בבחינת ה GMAT הוא כתיבת חיבור עבור המועמדים ללימודי מנהל עסקים. הציון בחלק זה ניתן על התחביר ואוצר המילים שבו השתמש הנבחן ועל כל החיבור ניתן לקבל ציון שבין אפס לשש.
הכנה למבחני GMAT
המבקשים ללמוד מנהל עסקים בישראל צריכים לעשות רק חלק ממבחן ה GMAT שהוא החלק הכמותי. למי שמעוניין ללמוד באוניברסיטאות נחשבות בעולם יש צורך בבחינה מלאה של ה GMAT. מכיוון ששפת הבחינה היא אנגלית ישנם קורסים רבים המכינים לבחינות אלה. בקורסים מתרגלים את חומרי הבחינה ומתאמנים בקריאה וכתיבה של חיבורים בסגנון הנדרש בבחינה. קורסים אינטנסיביים במיוחד פתוחים עבור סטודנטים המבקשים ללמוד באוניברסיטאות מאד יוקרתיות כמו אוקספורד שבאנגליה, NYU או קולומביה שבניו יורק וכיוצא באלה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    קורס GMAT הוא מאוד חשוב כאשר מדובר בכניסה לתואר שני במנהל עסקים.
    אני זוכר שהתחלתי את הלימודי תואר שני במנהל עסקים והייתי צריך לעשות קורס GMAT למזלי קיבלתי הרבה עזרה מהעבודה.
    עבדתי כמה שנים כמנהל חשבונות סוג 2 והחלטתי כי אני רוצה לעבור לתפקיד קצת יותר ניהולי, לכן דיברתי עם המנהל שלי ואמרתי לו את זה הוא אמר לי שהוא יבדוק. לאחר שבוע הוא קרא לי ואמר לי שהחליטו לתת לי מימון לתואר שני במנהל עסקים ואת כל מה שצריך מעבר (קורסי כניסה וכדומה) כמובן שהיה תנאי שאני אשאר בחברה למשך מספר שנים לאחר התואר. וכמובן שקיבלתי הבטחה שאני אתקדם לתפקיד ניהולי.
    אחרי שחתמנו ישבנו והתחלנו לחפש קורס GMAT טוב שאצליח ללמוד אותו תוך כדי עבודה, בהתחלה היה די קשה בגלל כל הלחץ והצורך להספיק הכל אבל לאט לאט התחלתי להיכנס לראש של הלימודים והקורס היה יותר קל. לאחר שקיבלתי את הציון נכנסתי די בקלות לתואר שני במנהל עסקים ואני מאוד נהנה בלימודים עכשיו. קצת קשה לשלב עם העבודה אבל אשתי והמשפחה מאוד מגבים אותי ומאוד עוזרים ולכן הרבה יותר קל לי לסיים בצורה הטובה ביותר.

    השבמחק