יום שבת, 12 ביולי 2014

ליטוש אבני חן



ליטוש אבני חן למען האסתטיקה
האם הפעולה של ליטוש אבני חן באה אך ורק כדי להפוך את האבנים הללו ראויות לשיבוץ בתכשיטים? ממש לא! למעשה, אנו רואים שגם אם משתמשים באבני חן מחוץ לעולם התכשיטנות - עדיין מדבור על אבנים שעברו תהליך של ליטוש. הסיבה לכך היא שבתהליך של ליטוש אבני חן, לא רק הופכים את אבן החן לנוחה יותר לעבודת התכשיטן, אלא גם הופכים אותה לאסתטית יותר, ובפועל עוזרים לכל התכונות החיוביות שלה לצאת החוצה, וכך הופכים אותה באמת לאבן יוקרתית.

תהליך הליטוש המלא
יש להבין מדוע ליטוש אבני חן נדרש, שכן המראה של אבני החן במכרה, שונה מאד ממה שרובנו מצפים לו.אנו חושבים על אבני החן לרוב בצורתן הסופית - כשהן מלוטשות, מבריקות ובוהקות. אולם מישמוצא את אבני החן במכרות אובנחלים, מוצא לרוב מוצקים גדולים מאד, מחוספסים ואף דוקרניים, שאינם נעימים לעין, ולרוב הם מלוכלכים מאד, וכוללים עכירות מסוימת. למעשה, אם אדם שאיננו מומחה בתחום יתקל באבני חן בטבע - כנראה שהוא לא יוכל לזהות אותן.
התהליך של ליטוש אבני חן נועד למעשה, כדי לסייע לאבני החן להיפטר מכל אותם גורמים שהשפיעו עליהם בסביבתם לאורך מאות אלפי שנים. כך בתהליך של ליטוש אבני חן מנקים היטב את האבן, משייפים אותה, וכך אפשר למצוא את התכונות האמיתיות שלה - רואים עד כמה הצבע שלה בוהק, עד כמה הצורה שלה היא סימטרית ומושלמת, עד כמה היא מנצנצת, וכיו"ב.

ואז זה מגיע אליכם
כאשר אתם פוגשים את אבני החן, הן למעשה כבר עברו ליטוש מקצועי מאד. לכן, כשאתם בוחנים אותן כדאי לבדוק היכן הן עברו את התהליך של ליטוש אבני חן. כך, גם אם יש לכם השגותשונות - תמיד יש לכם כתובת לפנות אליה, כדי שתקבלו את אבני החן המושלמות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה