יום רביעי, 9 ביולי 2014

זכיינות



כיצד עובדת שיטת זכיינות?
זכיינות היא שיטה לעשיית עסקים שבו הזכיין מקבל מחברת האם (המזכה) את הרשות לעשות שימוש בשם ובסמלים המסחריים שלה לרבות תשתית עסקית קיימת, לצורך הקמת סניף של הרשת, ובתמורה הוא מעביר אחוז מסויים מהרווחים לחברת האם. בעיקרון כך עובדים רוב עסקי הזכיינות עם שינויים קטנים לכאן או לכן. התשתית העסקית שאותה מקבל הזכיין כוללת את המוצרים או השירותים שנמכרים על ידי חברת האם, את שיטות הניהול והעבודה במקום, את מערך השיווק והפרסום של הרשת וכדומה.
כיצד זוכה זכיין?
רבים מהיזמים רואים בשיטת זכיינות את קרש הקפיצה שלהם לעולם העסקים העצמאי. שיטה זו מבטיחה להם סיכויים גדולים יותר לשרוד מכיוון שהם לא צריכים להחדיר את שם העסק שלהם לשוק. שם זה כבר קיים ואנשים מודעים וחשופים לו. בנוסף, מקבל הזכיין את התשתית העסקית הכוללת את מערך השיווק וגם את זה הוא לא נאלץ להקים מאפס, וגם את שיטות הניהול ואת נוהלי העבודה הוא מקבל מחברת האם, מה שמפשט עבורו את הקמת העסק מאוד. 
זכיינות
על מנת להיות זכיין של רשת יש להגיש הצעה לקבלת הזיכיון ועל המגיש לעמוד בכמה תנאים חשובים. ראשית, עליו להוכיח כי הוא מסוגל להרים את הקמת העסק מבחינה כלכלית כאשר ברוב המקרים הוא נדרש להוכיח שיש לו מקורות פיננסיים עצמאיים ולא רק הלוואות. הוא נדרש להוכיח כי יש לו ניסיון עסקי ו/או ניסיון מקצועי ניהולי בתחום בו עוסקת חברת האם. ובנוסף הוא נדרש לשלם סכום חד פעמי עבור קבלת הזיכיון.
תחומי זכיינות שונים
זכיינות היא שיטה שפועלת בתחומי מסחר ושירותים רבים לרבות ענף המזון על גווניו השונים, ענף האופנה, ענף הקוסמטיקה, ענף הדלק, ענף הפארם ועוד. אנשים המחפשים הזדמנויות בתחומים אלה ונוספים יגלו כי בארץ יש למעלה מ 11,000 סניפים של זכיינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה