יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

מה עושים במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה?



מבוטח המעוניין להגיש תביעת אובדן כושר עבודה צריך להכיר את הזכויות העומדות לרשותו. ראשית, במקרה של היעדרות מהעבודה עקב מחלה או תאונה ולתקופה של מעל 3 חודשים, זכאי המבוטח לקצבה חודשית וזאת במסגרת פוליסת ביטוח מנהלים או קרן פנסיה. שנית, בתקופת הזכאות המבוטח לא נדרש לשלם פרמיות חודשיות וחברת הביטוח עושה זאת במקומו.

כיסוי מתאים מאפשר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה לצורך מימוש הזכויות. מומלץ למלא את טפסי התביעה והנספחים תוך התייעצות עם נציגי חברת הביטוח, לערב במידת הצורך עורכי דין ולהקפיד על צירוף טפסים ומסמכים נלווים. ישנו גם אלמנט של תקופת המתנה, המציינת את מספר הימים הרצופים מהיום בו המבוטח לא יכול לעבוד ועד היום המוגדר בתנאי הפוליסה. בתקופה זו המבוטח לא זכאי לקצבה חודשית מטעם חברת הביטוח. 


אישור זכאות בתהליך תביעת אובדן כושר עבודה
חברת הביטוח המאשרת תביעת אובדן כושר עבודה משלמת את סכום הפיצוי הראשוני בתום תקופת ההמתנה. התשלום הוא עד תאריך אישור התביעה, מדי חודש ובניכוי של מס הכנסה, ביטוח לאומי וגם מס בריאות. מבוטחים להם נקבעת 100% נכות זמנית או צמיתה מטעם המוסד לביטוח לאומי, יכולים לפנות אל המוסד ולברר לגבי קבלת פטור מניכוי דמי ביטוח לאומי ומס בריאות. הטופס הרלוונטי במקרה כזה הוא טופס 618.

הסכום המשולם על ידי חברת הביטוח מועבר למבוטח באמצעות המחאה בנקאית. השלבים העיקריים בתהליך תביעת אובדן כושר עבודה הם יצירת קשר עם חברת הביטוח ויידוע נציגי החברה לגבי הגשת התביעה, קבלת ומילוי טפסים, שליחת המסמכים ולבסוף הודעה לגבי אישור התביעה והוצאת מכתב אישור. את כל השלבים אפשר לעבור בליווי עורך דין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה