יום שבת, 1 בנובמבר 2014

דלתות



דלתות

ייצור דלתות נחשב פעם למלאכת אומנות, חומרי הגלם היו קשים להשגה ועבודת הגילוף והעיצוב ארכה ימים רבים. מלכים היו שוכרים אומנים, ציירים ופסלים רק בשביל לעצב ולבנות את דלתות הארמון והאחוזה שהיו נבנות בתהליך ארוך ומדויק תחת עינו הפקוחה של איש המלוכה או האצולה. ההתייחסות לדלת הכניסה הייתה מאד משמעותית בימי קדם והיום מסתבר זה לא השתנה בהרבה.



לדלת משקל רב

כשבונים בית, אחד השיקולים המרכזיים והחשובים הוא בחירת דלת הכניסה, גודלה ועיצובה. מסתבר שיש משמעות מאד גדולה לסוג החומר ממנו מיוצרת הדלת. סוג החומר ייקבע את חוזקה ועמידותה של הדלת לאורך השנים, בפגעי מזג אוויר, אם בנזקי שריפה וכו'. צריך להקפיד על לקיחת מידות נכונות והתאמת המשקוף העתידי לדלת העתידית, אם לקיחת המידות לא תבוצע כהלכה יהיה קושי רב בביצוע שינויים בדלת אחרי הייצור שלה ואף אחד לא רוצה להשקיע כספים נוספים ברכישת דלת אחרת.

סגנונות

יש היום בשוק שפע של דלתות מעוצבות בסגנונות שונים ומגוונים. היום קיימים מעצבי על בתחום זה של עיצוב הבית והרעיונות מרהיבים ותואמים לאופי של כל בית ובית. חלק מהאפשרויות הן להוסיף עיטורי ברזל וזכוכית לאורכה ולרחובה של הדלת בנוסף שילוב של מנגנון אבטחה חזק מאד. דלת כניסה תהיה לרוב עשויה פלדה אך בהחלט יכולה להיות גם מעץ מלא ולתת עדיין את אותה תחושת ביטחון שכל אדם מבקש בביתו.

עלויות

שוק דלתות הפנים והחוץ תפס תאוצה בשנים האחרונות וכפי שכבר צויין ואפשר לראות בפרסומים שונים במדיה הכתובה ובאתרי האינטרנט השונים דלתות הפכו לסמל יוקרה ומחירן גם בהתאם. ככל שדלת תהיה עשויה מחומר גלם גושני יותר עם פיתוחים ותוספות בגדלים שונים המחיר יהיה בהתאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה