יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

סוגים של עדשות מגע



עדשות מגע מאפשרות תיקון של הראייה והן משמשות גם לצרכים רפואיים וגם לצרכים אסתטיים. עדשות ממלאות תפקיד זהה לזה של משקפיים והיתרון שלהן הוא קלות משקל והעובדה שהן כמעט בלתי נראות. יותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש כיום בעדשות וכך להשיג את היתרונות השונים בצורה נוחה. כתוצאה מכך, הביקוש לעדשות עולה וכך גם סוגי העדשות המוצעים לציבור.

אפשר לסווג עדשות מגע על פי הייעוד או על פי תקופת השימוש. בקטגוריה של סיווג לפי הייעוד, הדגש הוא על עדשות לתיקון ראייה מול עדשות קוסמטיות או עדשות טיפוליות. עדשות לתיקון ראייה אידיאליות במקרה של חוסר התאמה בין יכולת השתברות קרני האור בעין לבין אורך העין. ראייה לא תקינה היא סיבה נפוצה לשימוש בעדשות ובמקרים אלו הן מומלצות על ידי רופאים מומחים. עם זאת, עדשות קוסמטיות מיועדות לשינוי המראה החיצוני של הפנים בעוד עדשות טיפוליות מגנות על הקרנית לאחר פציעה או פגיעה.



סיווג לפי תקופת שימוש
סיוג עדשות מגע לפי תקופת שימוש מתייחס לעדשות רכות מול עדשות קשות. עדשות רכות אמורות להקל על ההסתגלות של העין לחפץ הזר. הן ספוגות בנוזלים ולכן מאפשרות מעבר חלקי של חמצן, אך יש גם עדשות המיוצרות עם הידרוג'ל וסיליקון.

עדשות מגע קשות אינן מכילות נוזלים. הן עמידות לתקופה של בין שנתיים לשלוש, נוטות לצבור פחות לכלוך וחיידקים ומתאימות לסובלים מתופעות כמו אסטיגמציה. למרות היתרונות של עדשות קשות, הן עדיין פחות נפוצות מהעדשות הרכות. הסיבה לכך יכולה להיות הרגלי שימוש בקרב קהל היעד כמו גם פערי מחירים.
לסיכום, כדאי להתייעץ עם מומחה לפני שמחליטים לרכוש עדשות מגע. ההבדלים בין העדשות משמעותיים ויש להם השלכות רפואיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה