יום רביעי, 25 בפברואר 2015

סוכרת ביטוח לאומי



תביעות סוכרת ביטוח לאומי

אדם מעל גיל 18 הלוקה בסוכרת רשאי להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי. מטרת התביעה היא קבלת קצבת נכות על פי הקריטריונים הקבועים בחוק. תביעת סוכרת ביטוח לאומי נובעת מאופי המחלה ומאפייניה. סוכרת היא מחלה מטבולית בה ישנו ריכוז גבוה של גלוקוז ובדם ובשתן. מעבר לכך, המוסד לביטוח לאומי קובע את אחוזי הנכות לפי סוג הסוכרת וחומרת המחלה. בתביעות סוכרת ביטוח לאומי בוחן האם מדובר על סוכרת מסוג 1, 2 או סוכרת בהיריון. 

סוכרת נגרמת בשל בעיה בייצור אינסולין או בקליטתו. בטווח הקצר, סוכרת גוררת סיבוכים המופיעים כאשר רמת הסוכר יוצאת משליטה. בטווח הרחוק עלולה סוכרת להביא לשינוי בדפוסי זרימת הדם או במבנה כלי הדם, ולגרום טרשת עורקים, כליה, עצבים ובמקרים קיצוניים אפילו כריתת רגל. סוכרת דורשת טיפול מורכב והקפדה על המלצות תזונתיות. 

סוכרת ביטוח לאומי

זכויות חולי סוכרת ביטוח לאומי

חולי סוכרת זכאים לקצבת נכות. ועדות רפואיות לבדיקת סוכרת ביטוח לאומי כוללות מומחים הבוחנים את סוג הסוכרת ואת חומרתה. באמצעות ועדה רפואית ניתן לקבוע את אחוזי הנכות של החולה ואת קצבת הנכות המגיעה לו. באופן עקרוני, במקרים של סוכרת קלה בה החולה מטופל בדיאטה בלבד נרשמת זכאות ל-5% נכות רפואית בלבד. 

האחוזים עולים ככל שעולה חומרת המחלה ולכן סוכרת המטופלת על ידי כדורים תזכה את המבוטח ב-10% של נכות רפואית, בעוד סיבוכים של סוכרת עם מחלות כלי דם יאפשרו לחולה לקבל אחוזי נכות של עד 100% לצמיתות.

בתביעות סוכרת ביטוח לאומי יש צורך בהגשת בקשה מסודרת. אפשר להתייעץ עם איש מקצוע כמו עורך דין, לפנות לנציגי המוסד לביטוח הלאומי בכל עיר ולברר מה התנאים המוקדמים לתיאום ועדה רפואית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה