יום רביעי, 25 בפברואר 2015

פטור ממס הכנסה



האם נכות רפואית מזכה בקבלת פטור ממס הכנסה?
בעלי נכות רפואית זכאים על פי החוק בישראל לבצע תיאום מס ולקבל פטור ממס הכנסה. הזכות תקפה לגבי אנשים עם נכות רפואית של 89% ומלא. בנכות של 100% ניתן לקבל פטור מלא עד לתקרת ההכנסה המתעדכנת מדי שנה. יתרה על כך, אזרחים שאינם עונים על תנאי הזכאות המפורסמים על ידי רשות המיסים ועברו אירועים רפואיים, או אזרחים שמצבם הרפואי הוחמר, רשאים לפנות לועדה רפואית. זו ועדה של מס הכנסה הנערכת בפועל על ידי המוסד לביטוח לאומי.
חישוב אחוזי נכות לצורך קבלת פטור ממס הכנסה מתבצע באמצעות מחשבון של המוסד לביטוח לאומי. קיים קשר ברור בין המוסד לביטוח לאומי לבין רשות המיסים בכל הנוגע לתיאומי מס וקבלת הקלות את הפטורים. מבחינת האזרחים, הדבר החשוב הוא לפנות לגורמים הרלוונטיים ולהגיש בקשות מסודרות. את הבקשות ניתן להגיש באופן עצמאי או בליווי עורך דין, רואה חשבון או בעלי מקצוע מוסמכים אחרים.

פטור ממס הכנסה
תנאי זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה
בעלי נכות רפואית נדרשים כאמור לעמוד בתנאי זכאות מסוימים על מנת לקבל פטור ממס הכנסה. ראשית, הזכאות לפטור במס מתחילה רק לאחר 184 ימי נכות. המשמעות היא שלא ניתן לקבל את הפטור מיד לאחר האירוע הרפואי. שנית, מי שעומד בתנאי הזכאות לפטור יכול לקבל החזרי מס גם באופן רטרואקטיבי. ההחזר במצב כזה הוא עד 6 שנים מיום הגשת הבקשה. שלישית, הפטור ניתן גם לבעלי תעודת עיוור או לקוי ראיה.
פטור ממס הכנסה הוא בין הזכויות החשובות ביותר הניתנות על ידי רשות המיסים ומשרד האוצר. תהליך מימוש הזכות לקבלת פטור קצר מכפי שנהוג לחשוב והוא מתבצע מול פקידי השומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה