יום שני, 30 במרץ 2015

מהו ניכיון שיקים פרטיים?



לקוחות פרטיים משתמשים בשירותי ניכיון שיקים לא פחות מאשר לקוחות עסקיים. ניכיון שיקים פרטיים הוא שירות פיננסי מקובל וחוקי. במסגרת השירות מתאפשר ניכוי של שיקים עתידיים למזומן מיידי. לקוחות פרטיים המנצלים את השירות יכולים לבחור בין ביצוע התשלום במזומן, בשיק בנקאי או בהעברה בנקאית. המשמעות היא לא רק ניכיון של שיק דחוי והמרת התקבול עבורו, אלא גם הימנעות מבעיית מזומנים. 



פעילות פיננסית מהסוג של ניכיון שיקים פרטיים מוסדרת ומאושרת על ידי הממשלה. בנקים, גופים מוסדיים וחברות פרטיות מציעים את השירות תחת אישור של משרד האוצר. זהו שירות בטוח ודיסקרטי המאפשר שמירה על אינטימיות עבור לקוחות פרטיים בכל רחבי הארץ. ברמה המעשית, שירותי ניכיון שיקים פרטיים הם דרך מצוינת להימנע מתופעה של אי נזילות מזומנים. שיק דחוי יכול להוות בעיה עבור אדם הזקוק למזומנים ולכן שירותי הניכיון נחשבים לפתרון היעיל ביותר. 

כמה עולה לבצע ניכיון שיקים פרטיים?
לקוחות פרטיים יכולים כיום לנצל את העלות האטרקטיבית עבור שירותי ניכיון. הם לא חייבים לשאת בהוצאות גבוהות או לספוג את ההגבלות המוטלות על ידי הבנקים המסחריים. לעומת בנקים שגובים מספר עמלות, חברות פרטיות מסכמות מראש את גובה העמלה ומאפשרות את ניכוי העמלה מהתקבול במזומן. בנוסף, קיימת אפשרות של פיזור האשראי על מספר שיקים רבים בהם הסכומים קטנים יחסית. 

העלות של ניכיון שיקים פרטיים נקבעת לפי מועד הפרעון המופיע על גבי השיק, מערכת היחסים בין הלקוח לבין צד ג' וכמובן גובה השיק. באופן עקרוני ניתן לחסוך בהוצאות באמצעות השוואה בין שירותי ניכיון וחברות פרטיות. את ההשוואה רצוי לבצע מראש ובעזרת אתרי אינטרנט העוסקים בתחום, או לחילופין לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה