יום רביעי, 4 במרץ 2015

תאונות עבודה



כל מה שצריך לדעת על תאונות עבודה

חוק הביטוח הלאומי מגדיר מהן תאונות עבודה וקובע שלושה קריטריונים מרכזיים. לפי סעיף 80 לחוק, התאונה יכולה להתרחש בזמן העבודה, במקום העבודה ועקב העבודה או אחד מסיכוני מקום העבודה. בנוסף, מבוטח רשאי להגיש תביעה בגין תאונה במידה והתרחשה בדרכו לעבודה מביתו או מהמקום בו ישן, או מהעבודה לביתו או למקום לינתו. גם תאונה בין מקום עבודה אחד לשני מקנה את הזכויות הקבועות בחוק הביטוח הלאומי. 

כפי שניתן לראות, תאונות עבודה מתרחשות תוך כדי ועקב העבודה, כולל בדרך לעבודה וממנה. התאונה יכולה להיות תוצאה של מקרה בו העובד מנסה להציל גוף או רכוש, למנוע נזקים לגוף ולרכוש או פשוט לבצע את משימתו. 

תאונות עבודה

מימוש זכויות לאחר תאונות עבודה

התהליך של מימוש זכויות לאחר תאונות עבודה כפוף להוראות ולתקנות המופיעות בחוק. עובדים שנפגעו במהלך עבודתם זכאים בראש ובראשונה לתשלום דמי פגיעה. אלו משולמים לכל היותר עבור 13 שבועות ועד תקרה הקבועה בחוק. דמי פגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי עבור ימי ההיעדרות מהעבודה והוצאות הטיפול הרפואי. שנית, במקרה של נכות כתוצאה מהתאונה זכאים העובדים לתשלום קצבת נכות. 

דמי פגיעה משולמים לנפגעי תאונות עבודה העומדים בארבעה תנאים. עליהם להיות מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה, להוכיח בעזרת אישור רפואי שאינם מסוגלים לעבוד בעבודתם או בעבודה מתאימה אחרת עקב פגיעה בעבודה ולהחזיק בתעודה המעידה על אי כושר עבודה. התנאי הרביעי הוא שהם לא עבדו בתקופה המצוינת על התעודה הנ"ל. בנוסף, יש רשימה של אנשים שאינם זכאים לקבלת דמי פגיעה. ברשימה זו נכללים עצירים, אסירים או חוסים במעון על פי חוק הנוער וגם עובדים זרים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה