יום שני, 18 במאי 2015

דיני חברות



האם דיני חברות שייכים למשפט האזרחי?

"דיני תאגידים" עוסקים במעמדם המשפטי של תאגידים. לפי החוק, תאגיד הוא ישות משפטית בעלת מטרות הפועלת בנפרד מבעליה, עובדיה או חבריה. מתוך ההגדרה הזו ניתן להבין מדוע דיני חברות שייכים למשפט האזרחי. זהו השם הכולל למספר ענפים משפטיים המסדירים את מערכות היחסים המורכבות בין בני אדם או חברות לבין עצמם.

המשפט האזרחי מחייב התמחות ברמה גבוהה מצד עורכי דין ואנשי מקצוע. התמחות במשפט אזרחי היא לא פחות מורכבת מהתמחות במשפט פלילי. מלבד דיני חברות, הענפים המרכזיים במשפט האזרחי הם דיני החוזים, דיני הנזיקין, דיני המשפחה, דיני הקניין, דיני העבודה והמשפט הבינלאומי הפרטי. לכל אחד מהענפים המרכזיים במשפט האזרחי מאפיינים אחרים. הדרך היחידה לגבש את הענפים לכתב תביעה או הגנה מסודר היא להתייעץ עם עורכי דין.


איך בוחרים עורך דין עם התמחות בדיני חברות?

יש כמה דרכים לבחור עורך דין המתמחה במשפט האזרחי ובאופן ספציפי בנושא של דיני חברות. ראשית, ניתן לקבל המלצות מלקוחות קודמים ולתאם פגישת היכרות לא מחייבת עם נציגי המשרד. הפגישה היא דרך מצוינת ללמוד על הניסיון של עורכי הדין ועל יחסי האנוש שלהם מול הלקוחות. שנית, כדאי לברר מה הניסיון של המשרד בטיפול בדיני המשפט האזרחי ודיני תאגידים. מעבר לכך, תמיד אפשר להשתמש במידע המופיע באתרי אינטרנט ובדירוג משרדי עורכי דין בארץ.


דיני חברות שייכים למשפט האזרחי היות והם כוללים תחומים חופפים. הטיפול בהם מתבצע על ידי עורך דין עם התמחות מיוחדת. במילים אחרות, המטרה של המשפט האזרחי ובין היתר גם של דיני תאגידים היא להסדיר את הזכויות ברכוש, לעסוק בהתחייבויות רצוניות ולא רצוניות ולבחון את מערכת היחסים בתוך התא המשפחתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה