יום שלישי, 27 במרץ 2012

התנדבות לצה"ל



קיבלת פטור מהצבא בגלל סיבות אלו או אחרות? לא להתייאש! יש באפשרותך להתנדב לצה"ל.  צריך לעובר מספר ועדות, ולהגיש את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, וועדה מיוחדת תדון בבקשתך. כך תוכל להתגייס יחד עם כל חבריך ולהרגיש אחד מכולם, שווה בין שווים. התנדבות לצה"ל תכשיר אותך לחיים האמיתיים במגוון מסלולים שונים. 

התנדבות לצה"ל – כי אין לי ארץ אחרת

לצערנו כיום יש מספר לא מבוטל של בני נוער אשר אינן יכולים להתגייס לצבא בגלל מוגבלויות שונות כגון: חירשים, עיוורים ובעלי נכות פיזית. שירות צבאי מעצים ומעצב את אישיותם של רבים מבני הנוער ולעיתים אף עוזר להם לקבל החלטות בנוגע לעתידם המקצועי שהרי רבים מבני הנוער ממשיכים למסלולי קצונה וקבע ואף רבים מלכתחילה מתגייסים כעתודאים.

כל אותם החבר'ה, בעלי הנכויות השונות, אינם יכולים ליהנות מהאתגר שבשירות הצבאי ומפסידים הרבה מהמצב הזה. פה הצבא נותן להם הזדמנות של התנדבות לצה"ל במסלול קצת שונה ממסלול השירות הרגיל, אך עדיין מאפשר להם ליהנות מהייחודיות שבשירות, מהנתינה והמאתגר.

הפרויקט של התנדבות לצה"ל נותן אפשרות לבעלי המוגבלויות להרגיש שוויון עם כל שאר הנוער בני גילם, לתרום למדינה ואף עוזר להם להשתלב חברתית במסגרות חברתיות שונות, תוך למידת הנורמות החברתיות המקובלות בקרב האוכלוסייה.



התנדבות לצה"ל – תהליך ההתנדבות

בראשונה יש צורך לאתר את החבר'ה המעוניינים להיכנס לפרויקט של התנדבות לצה"ל ומסוגלים לעמוד בדרישות הקבוצה ובאתגר. לאחר מכן, עוברים קורס בן מספר שבועות המאפשר הצצות לעולם הצבא מנקודות מבט שונות, תיאום ציפיות וגיבוש קבוצתי.

התנדבות לצה"ל זה פרויקט שדורש המון מוכנות נפשית וליווי צמוד של בעלי מקצוע למתנדבים על מנת להעצים אותם אישית ולאפשר להם תחושת מסוגלות, תחושה של הצלחה.

לקראת סוף ההכנה להתנדבות וממש לפני הגיוס תתחיל סדרת מפגשים אישיים של המתנדבים עם בעלי המקצוע השונים על מנת שהמתנדבים יוכלו לעבור את תקופת ההתנדבות בצורה הטובה ביותר. ולהפיק ממנה את כל מה שניתן.

לסיכום, בעזרת ליווי מיומן ומקצועי ניתן להבטיח לבעלי המוגבלויות גיוס בעל משמעות וסיפוק אשר יעזור להם לממש את שאיפתם ויפתח להם דלתות בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה