יום שבת, 13 באוקטובר 2012

רכישת דירה יד שניה



בודקים את החוזה של רכישת דירה יד שניה
החלטתם שאתם רוצים לעבור דירה ולהתחיל דף חדש בחיים שלכם. בין אם אתם עוברים לבדכם, עם משפחה, עם בן זוג או בכל הרכב אחר, יש סיכוי טוב מאד שתשקלו בחיוב את האופציה של רכישת דירה יד שניה. לפני שאתם ממהרים לבצע את הבדיקות השונות במשרדי התיווך או בלוחות המודעות, חשוב מאד שתבינו כמה דברים על חוזים של רכישת דירה יד שניה, ועל האחריות שרובצת עליכם ועל הצד המוכר, שכן בכל זאת, לרוב מדובר על עסקאות בשווי כספי גבוה ביותר, ומכאן משנה הזהירות שיש לנקוט .

מה קורה אם יש תקלה ?
במקרים רבים, סכסוכים משפטיים נוצרים סביב התהליך של רכישת דירה יד שניה משום שזמן קצר לאחר רכישת הדירה, מתגלים בה ליקויים שונים אשר נוצרו כביכול עוד לפני מכירת הדירה. כמובן שמכאן מתחיל הוויכוח האם הליקוי הוא באחריות הצד המוכר או באחריות הבעלים החדשים. לצורך כך יש דבר ראשון לבצע בדק בית דקדקני בנוגע למצב הדירה כדי שלא יהיו לכם שום הפתעות. הדבר השני שצריך לעשות, הוא להגדיר זאת בחוזה .


 איך אפשר להגדיר ?
בחוזה של רכישת דירה יד שניה יש להגדיר במפורט מה קורה במצב שבו מופיעה תקלה בדירה שזה עתה רכשתם, בהתאם לסוג התקלה ומהותה. כך לדוגמה, אם אתם מזהים שיום אחד הופיעה רטיבות אחרי שכבר ערכתם בדיקה מדוקדקת עם הבעלים הקודמים - סביר להניח שהדבר יהיה באחריותכם. לעומת זאת אם תשתית החשמל לא עובדת כשורה ויוכח כי הדבר התרחש עוד לפני המעבר שלכם - הרי שהדבר באחריות הצד המוכר .

לעבוד עם עורך דין מוכר בתחום
על כן, לפני שאתם רוצים לחתום על חוזה של רכישת דירה יד שניה חשוב שתפנו מבעוד מועד לעו"ד מוכר בתחום המקרקעין. עורך הדין יוכל לנסח לכם חוזה לרכישת הדירה, או לחלופין יעבור על החוזה שהוצע לכם. כך תדעו שאתם בטוחים מבחינה משפטית, ותוכלו לבצע את העסקה ללא כל חשש ובבטחון מלא .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה