יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

מס רכישה




כל המידע השימושי אודות מס רכישה
במסגרת חוקי המיסוי החלים על כלל אזרחי מדינת ישראל, כל הרוכש מקרקעין בישראל מחויב לשלם תוך 50 יום מיום רכישת הנכס את מס הרכישה. שיעורו של מס זה נקבע על פי שיעור מדורג אשר מתעדכן כל שלושה חודשים. בעת עליית מחירי הנדל"ן, עולה גם גובהו של מס רכישה בהתאם. כאשר מדובר על רכישת דירה שלא למטרת מגורים, מס הרכישה יהיה בגובה של 5% ואין הדירוג שחל על דירות המגורים יחול עליו .

הגדרת הדירה למטרת מגורים לצורך חישוב מס רכישה
על מנת להוכיח כי אכן מדובר ברכישת דירה למטרת מגורים הרוכש יהיה חייב להוכיח את התאמתה של הדירה אשר אותה רכש למגורים או על הכוונה שלו להפכה לדירת מגורים. בנוסף, על הדירה להיות מיועדת למגורים תוך זמן קצר מיום הרכישה או להיחשב כדירת מגורים וזאת על מנת ליהנות מהמדרג בעת תשלום מס רכישה .



מס רכישה במקרים של רכישת דירת נופש ובמקרים של רכישה על ידי תושב זר
הגדרתה של דירת נופש גובלת בהגדרת הנכס כבית מלון, מכיוון שהיא מושכרת לתקופות קצרות לתיירים. דירת נופש צריכה להיות רכושו הקבוע של בעל הדירה ודמי הניהול של הדירה צריכים להיות לא מדי גבוהים על מנת שהדירה לא תיחשב כמנוהלת בשיטה המלונאית. רק במידה והדירה עומדת בקריטריונים אלה, היא תיחשב דירת מגורים לצורכי חישוב מס רכישה. כאשר מדובר על תושב זר אשר רוכש דירת מגורים במדינת ישראל, הוא נהנה מאותו המדרג של מס רכישה כמו כל תושב ישראל באזור כזה או אחר .

קביעת שווי המכירה למטרת חישוב מדויק של מס רכישה
שווי הנכס אשר נלקח בחשבון לצורך חישוב מס רכישה שנדרש לשלם הרוכש, הנו על הנכס עצמו ללא המיטלטלין אשר הנמצאים בו. כאשר מדובר על שוויו של הנכס אשר מועבר בין בני המשפחה, נהוג לבצע סקר שוק מקיף, ועל פיו לבצע את הערכה של שווי המכירה ובהתאם לכך לשלם את מס הרכישה הדרוש לאותו מקרה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה